شهردار شهرگلستان:

خدمات ایمنی در سازمان آتش نشانی مغفول مانده است

حسین علیقلی زاده گفت: با توجه به اینکه نام کامل سازمان «سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی» است اما متأسفانه به بحث ایمنی توجه چندانی نشده است.
۱۳۹۱/۰۷/۰۸ - ۱۷:۵۶:۵۸

به گزارش روابط عمومی شهرداری شهر گلستان، حسین علیقلی زاده در مراسم روز آتش نشان در جمع آتش نشانان ضمن تبریک این روز به تمام آتش نشانان جان بركف، به‌وی‍‍ژه آتش نشانان مستقر در شهر گلستان اظهارداشت: در جامعه ما به خدمات ایمنی كمتر توجه شده است و با اینكه نام كامل سازمان، «سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی» است، متأسفانه به بخش ایمنی توجه زیادی نمی‌شود و قانون نیز در این رابطه ساكت است.

شهردار شهر گلستان افزود: ایمنی باید متولی داشته باشد تا جهت پیشگیری از حوادث و نیز آگاهی دادن به مردم و خدمت رسانی در رابطه با ایمنی، اقدامات مؤثری انجام شود.

وی به نبود تجهیزات مناسب و كافی آتش نشانی در شهر گلستان و نیز شهرهای همجوار اشاره کرد و گفت: امكانات و تجهیزات اطفاء حریق و دیگر خدمات مرتبط به ساختمان‌های بلند در این شهرها وجود ندارد كه باید این كمبود در اسرع وقت جبران شود.

رییس شورای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر گلستان با اشاره به طرح تجمیع شهرهای محور جاده ساوه از چهاردانگه تا پرند تصریح کرد: این طرح در وزارت كشور در حال بررسی است در واقع در این طرح این شهرها به صورت كلان شهر اداره می‌شوند و شهردار واحدی خواهد داشت كه این امر نسبت به ساماندهی جاده ساوه كمک شایانی می‌كند.

یاد آور می‌شود: در پایان این مراسم از مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گلستان و آتش نشانان نمونه قدردانی به‌عمل آمد.

همچنین به مناسبت این روز، ساختمان اداری جدید سازمان آتش نشانی، سالن ورزشی كاركنان شهرداری و نمایشگاه دستاوردها و تجهیزات آتش نشانی با حضور فرماندار محترم شهرستان بهارستان و مسوولین شهر گلستان افتتاح شد.