در نخستین نشست استاندار مازندران با رسانه‌های مجازی مطرح شد

قطار پرشتاب توسعه استان در حركت است/ بانک ایده در مازندران تشكیل شود

نخستین نشست هم اندیشی سید علی اكبر طاهایی، استاندار مازندران با مدیران رسانه‌های مجازی استان در استانداری مازندران برگزار شد.
۱۳۹۱/۰۹/۰۱ - ۱۴:۰۹:۴۱

به گزارش خبرنگار برنا از مازندران به نقل از روابط عمومی استانداری، نخستین نشست هم اندیشی سید علی اكبر طاهایی، استاندار مازندران با مدیران رسانه‌های مجازی استان در استانداری مازندران برگزار شد.

در این نشست كه بیش از 3 ساعت و نیم به طول انجامید، مدیران هر یک از پایگاه‌های خبری تحلیلی استان به بیان نقطه نظرات خود در راستای رشد و توسعه استان پرداخته و خواستار تداوم برپایی این قبیل نشست‌ها شدند.

ایرج نیاز آذری، مدیر سایت سلام مازندران نخستین كسی بود كه در این نشست صمیمی به ایراد سخن پرداخت و گفت: نشست بسیار خوبی ست ولی اگر دستور كار از قبل تعریف می‌شد و در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گرفت، آن‌ها نیز با آمادگی بیشتری شركت می‌كردند. 

استاندار مازندران عنوان کرد: این نشست را گامی در آغاز تلقی كنید و از رسانه‌ها خواست كه پیشنهادهای خود را برای دستور كار جلسه بعدی به روابط عمومی استانداری ارسال كنند.

خواسته دیگر نیاز آذری از طاهایی این بود كه به افزایش تولید برای صادرات به كشورهای حاشیه دریای مازندران به عنوان یک الویت و محور نگاه شود.

عباس مهدوی، مدیر سایت گردشگر آنلاین با بیان اینكه رشد اقتصادی در گرو رشد گردشگری قرار دارد، گفت: در بحث گردشگر خارجی و ارز آوری، غیرحرفه‌ای عمل می‌كنیم، لذا باتوجه به دغدغه مقامات ارشد استان در این زمینه، جای كار فراوان است و باید زیرساخت‌ها فراهم گردد.

وی خواستار معرفی كامل مازندران و قابلیت‌های آن به سایر كشورها شد و افزود: در بخش معرفی بین المللی استان باید یک اتفاق بیفتد و بسته‌های گردشگری كاملی تهیه شده و مازندران را آن‌گونه كه شایسته است معرفی كرد.

قطار پرشتاب توسعه استان در حركت است
سیدعلی سلیلی، مدیر سایت رزمندگان شمال نیز در این نشست خطاب به همكاران خود گفت: در راه توسعه استان قطار پرشتابی در حال حركت است، لذا باید این پیچ تاریخی را باهم پشت سر بگذاریم. نگاه‌ها را منصفانه تر كنیم و موقعیت شناسی را رعایت كنیم.

وی ادامه داد: تمام تلاش ما اعتلای نظام است حال كه این عزت را به‌دست آوردیم با هم افزایی می‌توان مشكلات را با قدرت پشت سرگذاشت و مازندران را با این عقبه خوش نامش به مقصد رساند.

صادقی مدیر سایت مازند نومه بر استفاده از سرمایه گذاران بومی در استان تاكید داشت و عنوان كرد، در حالی كه خیلی از مدیران استان رسانه‌های مجازی را به رسمیت نمی‌شناسند، برگزاری این نشست نگاه خوبی است.

بانک ایده در مازندران تشكیل شود
وی پیشنهاد تاسیس بانک ایده در مازندران را داد كه مورد استقبال استاندار مازندران قرار گرفت و از او خواست كه طرح كامل را جهت بررسی به استانداری ارایه دهد.

علی صادقی در ارتباط پیشنهاد خود گفت: با اجرای این طرح بخشی از مشكلات استان با مشاركت دانشجویان، نخبگان، صاحب نظران و حتی خانواده‌ها حل می‌شود.

صادقی استفاده از نیروهای خوش فكر، ایجاد شبكه‌های ارتباطی هم اندیشی و همراه كردن خانواده‌ها و استفاده از فكر آن‌ها برای حل مشكلات را از فواید این طرح دانست.

محمدعلی روشن، مدیر سایت صنایع نیوز نیز با ابراز تشكر از برگزاری این نشست، بیان كرد: در بحث صنعت مازندران مدیران با پیگیری‌ها و اقدامات قابل توجهی كه دارند به علت عدم توجه به بخش صنعت در گذشته، با مشكلاتی مواجه هستند كه باید آسیب شناسی صنعتی صورت بگیرد.

وی همچنین از استاندار مازندران خواست به مدیران استان تاكید كند، نگاهشان را نسبت پایگاه های خبری تغییر دهند.

عادل روحی، مدیر سایت اصلاح نیوز اعلام كرد: امروز برقراری ارتباط بین الملی سازنده و تعامل راهگشا در جوامع به عنوان یكی از راه‌های توسعه اقتصادی و فرهنگی شناخته می‌شود.

رضا بحرگرد، مدیر سایت روبه شادی گفت: تغییركاربری اراضی در مازندران مساله مهمی است كه باید مورد توجه قرار گیرد چرا كه یكی از عوامل مهم سیل در غرب و شرق استان تغییر كاربری اراضی و عدم رعایت حریم روخانه‌ها بوده است.

وی كه مسوولیت هیات ورزش‌های بومی و محلی را برعهده دارد از كسب رتبه اول بانوان مازندران در ورزش‌های بومی محلی در بین بیش از 27 استان كشور پس از حدود 23 سال خبر داد.

بحرگرد پیشنهاد داد كه طی فراخوانی نام طرح سالم سازی دریا عوض شود و ادامه داد: نگاه استان به دریای مازندران فصلی نباشد تا در زمستان هم جذب گردشگر داشته باشیم.

راحله حاجیان، مدیر سایت خط سوم تنها بانوی مدیر پایگاه خبری استان بود كه در جلسه حضور داشت. وی با اشاره به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری، اذعان داشت: دولت مصوبه ای در مورد برنج كشور ابلاغ كرد با محوریت مازندران مبنی بر ممنوعیت ورود برنج خارجی كه استاندار محترم نیز در گذشته این ممنوعیت را تا آبان ماه اعلام كرد بود.

وی افزود: در حال حاضر برنج های خارجی در اندازه های یك كیلو به بالا و مركبات خارجی با بسته های شكیل در بازار مشاهده می شود و این به ضرر كشاورزان استان لذا جهت حمایت از تولیدات داخلی نظارت ها استمرار پیدا كند.

لزوم توجه به هیات‌های مذهبی
محمد قلی نژاد، مدیر سایت شمال امروز با اشاره به نزدیک شدن ایام محرم خواستار كمک به هیات‌های مذهبی استان شد و اظهار داشت: هیات‌های مذهبی عاشقانه و بدون هیچ چشم داشتی كار می‌كنند، ولی متاسفانه آن‌طور كه باید از آن‌ها حمایت نمی‌شود و در این سرما چادرها را در خیابان‌ها برپا می كنند.

عدم اطلاع رسانی به موقع عملكرد مدیران و عدم بروز بودن سایت برخی از دستگاه‌های اجرایی استان، نكته دیگری بود كه قلی نژاد بدان اشاره كرد و یادآور شد: ما آمادگی داریم در ارتباط یا توسعه استان همكاری داشته باشیم به شرطی كه اطلاع رسانی از عملكردها سریع‌تر انجام شود.

محمد محبوب، مدیر سایت نظرنگار نیز در این نشست خواستار تعیین محورهای توسعه استان شد.

عبدالله سعیدی كیاسری، به وضعیت اشتغال استان اشاره كرد و گفت: در حال حاضر سازمان نظام مهندسی استان حدود 18 هزار عضو دارد كه 6 هزار نفر پروانه دارند و فعالیت می‌كنند و مابقی بیكار هستند.

وی به موضوع صادرات خدمات فنی و مهندسی پرداخت و افزود: صادرات فقط محدود به مركبات، نفت، كیوی و .. نیست بلكه باید صادرات خدمات فنی مهندسی را جدی گرفت چراكه بخش عمده آمار ایجاد اشتغال استان كه اعلام شد مربوط به راه و شهرسازی و شاغلین در طرح مسكن مهر است و باید توجه داشت كه با پایان این طرح به خیل بیكاران استان افزوده خواهد شد.

موسی علی اكبری، مدیر سایت شمالنا، از عدم استقبال از زبان مازندرانی انتقاد كرد و گفت: چه اشكالی دارد كه مسوولان در جلسات مختلف و حضور در صدا و سیما به زبان مازندرانی صبحت كند؟

وی به وجود متخصصان طراح سایت در استان اشاره كرد و افزود: باوجود طراح متخصص در استان، برخی از دستگاه‌های اجرایی استان طراحی سایت خود را با مبلغی خیلی بیشتر به طراحان در تهران می‌دهند.
حسین علی زاده، مدیر سایت ماز نیوز از عدم پاسخگویی برخی مدیران استان انتقاد داشت و بیان كرد: حرف و عمل برخی از مدیران یكی نیست و حرف ها در حد شعار باقی می ماند.
سیدحسین سیدی ركنی، مدیر سایت سخن نیوز از رسانه ها خواست نگاه تحلیلی و كارشناسی به امور داشته باشند. وی هزینه های عمل جراحی در بیمارستان ها را بسیار سنگین دانست و خواستار بازرسی و نظارت بیشتر در این زمینه شد.

ركنی به تاثیر سموم شیمیایی بر روی محصولات كشاورزی اشاره كرد و گفت: سموم غیراستاندارد در باغات و مزارع كشاورزی استفاده می‌شود كه علاوه بر عوارض جانبی روی كیفیت محصول تاثیر به‌سزایی دارد.

علیرضا سعیدی، مدیر سایت شمال آرت كه از جامعه هنرمندان استان است، آخرین نفری بود كه در این نشست به اظهار نظر پرداخت و عنوان كرد: ساری به عنوان مركز استان یک مركز فرهنگی تربیتی كه مختص دانش آموزان باشد، ندارد.

وی ادامه داد: در گذشته یك مركز در خیابان امیرمازندرانی داشت كه در زمان مدیر كل آموزش و پرورش سابق با تغییر كاربری به درمانگاه فرهنگیان اختصاص یافت و مقرر بود كه به مدت 2 سال باشد كه اكنون حدود 6 سال است فعالیت دارد لذا باتوجه به اینكه ساری از لحاظ مراكز درمانی مشكل ندارد، موضوع مورد پیگیری قرار گیرد.