سنگربان الوند همدان:

اگر به جام جهانی نرویم فوتبال مملکت نابود می‌شود

هادی زرین ساعد گفت: برای رسیدن به جام جهانی کار فوق العاده سخت و مشکلی پیش رو داریم و اگر به جام جهانی صعود نکنیم فوتبال کشور نابود می‌شود.
۱۳۹۱/۱۰/۱۱ - ۱۸:۱۹:۰۶

هادی زرین‌ساعد دروازبان الوند در دیدار با ماشین سازی تبریز بازی درخشانی از خود به نمایش گذاشت و چندین موقعیت خطرناک را از حریف سلب کرد و موجب برتری الوند در برابر ماشین سازان شد. این دروازه بان 33 ساله اهل تهران است و سابقه حضور در تیم‌های جوانان پرسپولیس، برق تهران، مقاومت تهران، عقاب تهران، شیرین فراز، همای تهران، تراکتور سازی تبریز، ماشین سازی تبریز و استقلال تهران را دارد و در بسته نگاه داشتن دروازه رکوردهای خوبی در شیرین فراز و ماشین سازی تبریز از خود بر جا گذاشته است.
 
جالب آنکه این دروازه بان همراه تیم‌های که حضور داشته هم سابقه صعود به لیگ برتر و هم سقوط به دسته یک و حتی دو را داشته است و یک دروازه بان با تجربه به حساب می‌آید.

این دروازه بان خوش اخلاق فوتبال کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا پاسخگوی سوالات بود.

_ آقای زرین ساعد در ابتدا بفرمایید چطور شد که برای این فصل تیم الوند را انتخاب کردید؟
قبل از پیوستن به الوند پیشنهاداتی خوبی از تیم‌های نفت مسجد سلیمان و تیم‌های از یزد و اراک داشتم ولی به دلیل صحبت با آقای مصطفی کاشی مربی دروازبان‌های الوند و صداقت ایشان احساس کردم در الوند فضای مناسب و بی حاشیه‌ایی وجود دارد و می‌توانم در این تیم به راحتی فعالیت کنم.

_ با کسی برای پیوستن به الوند مشورت کردید؟
بله با آقای نیروشک که از دروازبان های سابق تیم ملی و هم دوره مرحوم حجازی بودند مشورت گرفتم و ایشان تاکید زیادی داشتند به این الوند بیایم.

_ از انتخاب خود راضی هستید؟
صد در صد راضی هستم و تیم نیز جایگاه بسیار خوبی در جدول دارد و تیم بسیار هماهنگ و خوبی را در اختیار داریم.

_ چقدر احتمال می‌دهید الوند به لیگ برتر صعود کند؟
کار سختی در دور برگشت مسابقات پیش رو داریم و نباید به نتایج دور رفت خوش بین باشیم چون اکثر تیم‌ها در نیم فصل تحولات زیادی در بین کادر فنی و بازیکنان خود داشته‌اند ولی اگر همین روند رو به رشد خود را ادامه دهیم 90 درصد لیگ برتری خواهیم شد.

_مهمترین رقبای شما برای صعود به لیگ برتر کدام تیم‌ها هستند؟
با توجه به تغییر و تحولات ابومسلم و تغییر کادر مدیریتی و بازیکنان این تیم رقیب اصلی ما برای صعود این تیم خواهد بود ولی تیم‌های نساجی مازندران و نفت مسجد سلیمان نیز رقبای خطرناکی برای ما خواهند بود.

_ رقابت‌های لیگ یک امسال را چطور ارزیابی می‌کنید؟
واقعا لیگ یک خیلی افت کرده و سطح رقابت‌ها بسیار پایین آمده است و با توجه به توزیع مبالغ کلان در لیگ یک سطح کیفی بازیکنان نیز نسبت به گذشته پایین آمده است.
 
_ نظر شما در خصوص دروازبان‌های الوند چیست؟
صدرا بهبهانی آینده بسیار خوبی پیش رو خواهد داشت و می‌تواند حرف‌های زیادی در آینده برای گفتن داشته باشد و رسول بلاغی نیز دروازه بان خوبی است که می‌تواند به تیم کمک کند.

-خرید های نیم فصل نخست را چطور ارزیابی می‌کنید؟
از مهران جعفری و به‌ویژه مسعود ابطحی شناخت خوبی دارم مهران که در بازی با ماشین سازی خودش را به خوبی نشان داد و مسعود نیز از بازیکنان خوب کشور است که با رسیدن به شرایط بدنی مطلوب قطعا به کمک تیم خواهد آمد.

-ابتدا حضورتان در الوند فکر می‌کردید این تیم در نخستین سال حضور خود در همدان این نتایج درخشان را کسب کند؟

حقیقتا فکر نمی‌کردم آنقدر تیم خوب و هماهنگی داشته باشیم انتخاب الوند برای من یک ریسک بود ولی با توجه به تجربه خود در صعود با شیرین فراز به لیگ برتر در هفته ششم به بچه‌ها گفتم این تیم می‌تواند به لیگ برتر صعود کند.
 
_سخت‌ترین بازی نیم فصل از دیدگاه شما کدام دیدار بود؟
با توجه به حضور فیروز کریمی و حضور بازیکنانان ارزنده در این تیم و نامساعد بودن شرایط جوی واقعا بازی با سنگ آهن دیدار سختی بود.
 
_شما در 12 دیدار ابتدای فصل تنها سه گل دریافت کردید ولی به یکباره در دیدار با گسترش 3 بار دروازه شما باز شد در این رابطه توضیح دهید؟

یکی از بدترین بازی‌های فصل را برابر این تیم انجام دادیم ضمن اینکه عوامل بسیار زیادی باعث شد آن نتیجه به‌دست آید یکی از عوامل نبود چند بازیکن اصلی ما به دلیل محرومیت و مصدومیت در آن دیدار بود، مسافت راه نیز برای ما مشکل ساز شد و بدن‌ها کمی خسته بود و داور نیز در این شکست بی تاثیر نبود.


_کادرفنی و مدیریتی الوند را چطور ارزیابی می کنید؟
کادر فنی تیم بسیار جوان و کارآمد هستند و خیلی جا برای پیشرفت دارند ولی خوب یک نقض‌های بسیار کوچکی نیز هست که امیدوارم آن‌ها نیز برطرف شد و کادر مدیریتی نیز افراد با تجربه و دلسوزی هستند که از هزینه شخصی خود برای تیم هزینه می‌کنند ولی امیدوارم از این تیم حمایت شود و بلایی که سر تیم‌های خصوصی در کشور مثل شیرین فراز ، استقلال اهواز و.....آمد گریبانگیر الوند نشود.

_در دیدار با ماشین سازی فوق العاده کار کردید و در مورد این بازی توضیح دهید؟
به نظر من ماشین سازی در نیم فصل دوم حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت و روز جمعه نیز بسیار موقعیت‎‌های زیادی بر روی دروازه ما داشتند که به لطف خدا و عزتی که خدا به بنده‌اش می‌دهد آن روز نگذاشتم دروازه تیم باز شود.

_ اما دیدار با نساجی تیمی که دچار بحران شود را چطور می‌بینید؟
با توجه به مساحت راه و میزبانی نساجی این مسابقه دیدار سختی برای ما خواهد بود ولی با توکل به خدا برای سه امتیاز به مازندران خواهیم رفت و فرقی ندارد در همدان بازی داشته باشیم یا در شهر دیگر و در هر صورت محکوم به برد هستیم.

_ شما در شیرین فراز 900 دقیقه دروازه خود را بسته نگاه داشتید امسال هم می‌توانید به رکورد جدیدی در این مورد برسید؟
قبل از دیدار با گسترش تا حدودی به این خواسته داشتم می‌رسیدم ولی این چیزها برایم مهم نیست مهم موفقیت و صعود تیم به لیگ برتر است.

_ انتظار شما از تماشگران چیست؟
حقیقت امر این است که انتظار داشتم با توجه به جایگاه خوب تیم و بازی‌های درخشانی که داشته‌ایم، تماشگران با شور و شوق زیادی به ورزشگاه بیایند ولی احساس می‌کنم مردم زیاد دلبستگی به فوتبال در همدان ندارند ولی امیدوارم مردم به ورزشگاه بیایند و این تیم که تیم خودشان است را حمایت کنند.

_ رمز موفقیت یک ورزشکار در چیست ؟
عزت را خدا می‌دهد و بسیار از موفقیت‌های ورزشکاران ایرانی از لطف و کرم امام رضا (ع) است.
 
_ چقدر امیدوار به صعود تیم ملی به جام جهانی هستید؟
برای رسیدن به جام جهانی کار فوق العاده سخت و مشکلی پیش رو داریم اما این خواسته دور از دسترس نیست ولی اگر به جام جهانی صعود نکنیم خیلی به ضرر فوتبال کشور خواهد بود.

_یک فصل در تیم استقلال رقیب سید مهدی رحمتی دروازه بان اول تیم ملی بودید این یکسال چقدردر پیشرفت شما تاثیر داشته است؟
از رحمتی خیلی مسایل را یاد گرفتم ایشان گلر خوبی هستند و احترام خاصی برای وی قایل هستم اما رحمتی با بقیه دروازه بان یک فرق اساسی دارد.

_چه فرقی؟
رحمتی بر خلاف دیگر دروازه بان در تمرینات زیاد تمرین نمی‌کند و نیرو خود برای مسابقات ملی و استقلال می‌گذارد و برای همین است که کمتر دچار مصدومیت می‌شود.

_وضعیت استقلال امسال را چطور ارزیابی می‌کنید؟
امسال استقلال واقعا تیم خوب و مهره‌ای در اختیار دارد و اگر نتواند قهرمان شود باید فاتحه فوتبال ایران را خواند.

_وضعیت دروازه بانی ایران را در حال چطور ارزیابی می‌کنید؟
مشکل اساسی دروازه بان‌های ایرانی نبود مربی با دانش و تمرین دهنده خوب است ولی این قضیه در الوند صدق نمی‌کند و شاید اگر من 7 الی 8 سال پیش مربی دلسوز و با دانشی چون مصطفی کاشی داشتم امروز دروازه بان تیم ملی بودم من در این چند وقته که در الوند حضور دارم خیلی مسایل را یاد گرفتم که خیلی از مربیان به من انتقال نداده بودند.

_ آیا قانون منع حضور دروازه بان خارجی به سود دروازه بان‌های کشور بود؟
قانون خوبی بود ولی الان ببینید با اینکه منع حضور دروازه بان خارجی در لیگ برتر برداشته شده است ولی به جز نیلسون دروازه بان خارجی خوبی در لیگ برتر حضور ندارد.

_ و صحبت پایانی ....؟
از همسرم که در همه حال یار و یاورم بوده و کادر فنی و مدیریتی الوند و از همه تماشگرانی که در ورزشگاه آزادی و قدس من را مورد حمایت قرار دادند تشکر می‌کنم و امیدوارم با حمایت تماشگران امسال به لیگ برتر صعود کنیم.