دكتر احمدی‌نژاد در افتتاح نخستین واحد نیروگاه سد تلمبه ذخیره‌ای سیاه‌بیشه:

متخصصان كشورمان امروز پیچیده‌ترین كارهای مهندسی را طراحی و اجرا می‌كنند

رئیس‌جمهور گفت: امروز متخصصان كشور به پیشرفته‌ترین دانش فنی در دنیا دست یافته‌اند و پیچیده‌ترین كارهای مهندسی را طراحی و اجرا می‌كنند.
۱۳۹۲/۰۳/۰۷ - ۱۶:۵۳:۰۱

به گزارش خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، دكتر محمود احمدی‌نژاد پیش‌ازظهر امروز، سه‌شنبه، پس از افتتاح نخستین واحد نیروگاه سد تلمبه ذخیره‌ای سیاه‌بیشه، با بیان اینكه این پروژه ازلحاظ فنی پیشرفته و به‌لحاظ تأثیرگذاری بسیار مثبت و پیچیده است، گفت: تأمین انرژی پایدار و مفید برای كشور امر مفیدی است؛ چراكه در كشورمان هر اقدامی كه بخواهد در بخش‌های گوناگون خدمات، صنعت و زندگی روزمره مردم صورت گیرد، نیاز به برق دارد.

رئیس‌جمهور با بیان اینكه انرژی برق یكی از پاك‌ترین انرژی‌هاست، ‌اظهار داشت: در كشورمان این انرژی به صورت‌های گوناگون حرارتی، آبی و سیكل تركیبی تولید می‌شود؛ اما از آنجایی كه در پروژه‌هایی كه انرژی الكتریكی ازطریق آب تولید می‌شود، مصرف آب و هدررفت آن بسیار بالاست، پروژه سیاه‌بیشه از ویژگی‌های خاصی بهره‌مند است.

دكتر احمدی‌نژاد خاطرنشان كرد: در پروژه سد و نیروگاه سیاه‌بیشه از چهار عنصر اختلاف ارتفاع و طبیعت زمین، استفاده از مقدار بسیار كم آب، نوسانات مصرف برق در شبكه سراسری و هنر مهندسی بهره گرفته شده است.

رئیس‌جمهور با اشاره به انجام فعالیت گسترده و دشوار مهندسی در احداث نیروگاه سیاه‌بیشه، گفت: در احداث این نیروگاه كار دشوار و بسیار خوبی در طبیعت زیبا با وجود شرایط دشوار به ثمر رسید.

دكتر احمدی‌نژاد گفت: در سایر نقاط كشور نیز ظرفیت‌های مشابهی برای احداث پروژه‌هایی نظیر پروژه سیاه بیشه وجود دارد. در حال حاضر، طراحی‌ و برنامه‌ریزی‌ها برای احداث اینگونه سدها و نیروگاه‌ها در مناطق دیگری از كشور نیز انجام شده و در آینده عملیات احداث آن‌ها آغاز خواهد شد.

رئیس‌جمهور در پایان از همه تلاشگران و متخصصانی كه باوجود فشارها و شرایط سخت كاری، توانستند این پروژه را در داخل كشور طراحی و به ثمر برسانند، تقدیر و تشكر كرد.