نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری:

ورزش باعث غرور آفرینی ملی می‌شود

جامعه ورزش استان به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش با نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه قزوین دیدار کردند.
۱۳۹۲/۰۷/۲۹ - ۱۷:۴۴:۰۰

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش مدیركل ورزش و جوانان استان قزوین به همراه معاونین، پیشكسوتان و جمعی از ورزشکاران استان با نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه قزوین دیدارکردند.

در این دیدار که در سالن اجتماعات شهید باریک بین برگزارشد آیت الله باریک بین ورزش را عامل جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و بیان داشت: ورزش تاثیر زیادی در داشتن یک زندگی سالم داشته و با ورزش می‌توانیم از بسیاری از آلودگی‌های اخلاقی وآسیب‌های اجتماعی مصون باشیم.

امام جمعه قزوین با بیان اینكه ورزش تضمین کننده سلامت جامعه است اظهار داشت: توجه بیشتر نوجوانان وجوانان به ورزش تضمین کننده سلامت جامعه بوده و پیشرفت هر کشور در گرو سلامت جسمی و روحی مردان وزنان آن جامعه است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری فعالیت ورزشکاران در رشته‌های مختلف ورزشی را با اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: فعالیت یشتر ورزشکاران در رشته‌های مختلف ورزشی علاوه بر این که باعث شادابی ونشاط آنان شده باعث غرور آفرینی ملی نیز می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه قزوین به جایگاه ورزش در کشور اشاره كرد و افزود: خوشبختانه ورزشکاران کشور و استان ما بارها در میادین مختلف ورزشی به کسب عناوین قهرمانی شده‌اند که جای تقدیر است.

آیت الله باریک بین تصریح كرد: ورزش امری لازم و برای سلامتی بوده که در دین اسلام به آن تاکید زیادی شده وجوانان ما برای حفظ سلامتی خود باید ورزش کنند زیرا ورزش مقدمه نشاط فکر واندیشه است.

امام جمعه قزوین به جنبه‌های معنوی ورزشکاران اشاره كرد وادامه داد: مجامع ورزشی ما باید علاوه بر توجه به سلامتی جسم به جنبه‌های معنوی وسلامتی روح نیز توجه کرده و روحیه اخلاق اسلامی باید در ورزشکاران ما تقویت شود.

افتتاح پروژه‌های ورزشی در هفته تربیت بدنی

در ابتدای این دیدار محسن حق شناس مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین ضمن تبریك فرا رسیدن عید غدیر و دهه ولایت به برنامه‌های اداره كل ورزش و جوانان استان در هفته تربیت بدنی و ورزش اشاره كرد و اظهار داشت: در هفته تربیت بدنی چند طرح و پروژه ورزشی به بهره‌برداری می‌‌رسد که افتتاح این طرح‌ها یك رکورد محسوب می‌شود.

وی با مقایسه ورزشکارانی که در سال‌های اخیر در مسابقات آسیایی حضور داشتند، تصریح كرد: در سال 90، هشت نفر از ورزشکاران استان قزوین در مسابقات آسیایی حضور داشتند، در حالی‌ که در سال 91 این تعداد به 17 نفر رسید و در سال 92 تا امروز با افزایش روبه‌رو بوده‌ایم.

حق شناس افزود: در مسابقات جهانی نیز در سال 90، 11 نفر از ورزشکاران قزوینی در مسابقات جهانی حضور داشتند که این رقم در سال 91 ،327 درصد رشد داشته است. 

وی توجه به معنویت و اخلاق در ورزش را با اهمیت دانست و گفت: مراسم قدردانی از 14 مربی اخلاق‌مدار استان قزوین با همكاری مجموعه‌های مرتبط خصوصا اداره كل آموزش و پرورش استان به منظور تکریم از فعالیت‌های این مربیان و توسعه اخلاق و معنویت در بین مربیان صورت گرفته است.

این مقام مسئول در پایان به برگزاری نمایشگاه ازدواج و جشنواره پیوند آسمانی در قزوین اشاره كرد و افزود: با توجه به سیاست‌های ابلاغی، رسیدگی به موضوع ازدواج به عهده وزارت ورزش و جوانان است كه در حال حاضر مهم ترین دغدغه ما نیز در حوزه جوانان موضوع ازدواج آسان، بهنگام و آگاهانه محسوب می‌شود.