مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی فارس

مراسم اعتکاف در ۴۵ مسجد شیراز برگزار می‌شود

مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی فارس گفت: مراسم عبادی اعتکاف همچون سال‌های گذشته با حضور خواهران و برادران متدین و شریف استان برگزار می‌شود.
۱۳۹۳/۰۲/۱۷ - ۱۸:۰۸:۳۶

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس، حسین کریمی مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی فارس گفت: اهمیت اعتکاف از دیدگاه اسلام دارای نوعی خلوت و درونگرایی است برای ساختن انسان‌ها و جلوگیری از آفت فراموشی خدا و نیز برای یک مسلمان فرصتی است تا او به فراخوان توان و مشاغل اجتماعی‌اش هرچندگاه برای مدتی از جامعه و مردم منقطع شود و به درون خود روی آورد.

وی بیان کرد: از آثار حتمی اعتکاف در زندگی فردی انسان تقویت اراده آدمی است، کسی که مدتی بر خلاف خواست درونی خویش خود را در محلی متوقف می‌کند و از بسیاری از امور چون حرف زدن در غیر امور عبادی که به طور طبیعی تمایل به آنها دارد پرهیز می‌کند.

وی تصریح کرد: این مراسم معنوی برای بیستمین سال است که به صورت سراسری در تمامی نقاط کشور برگزار می‌شود.

کریمی گفت: امسال برای برگزاری این مراسم افزایش ۳۰درصدی مکانی و مسجد را خواهیم داشت و تنها در شیراز در 45 مسجد این مراسم پر فیض و معنوی برگزار می‌شود.

این مقام مسئول ابراز داشت: با توجه به تعاملی که با دو هیات مذهبی شاخص شیراز یعنی هیات محمدی و بنی هاشمی داشته‌ایم امور اجرایی و تدارکاتی این مراسم به عهده این عزیزان است.

وی افزود: زمان برگزاری این مراسم معنوی ۲۲ تا ۲۴ اریبهشت ماه سال جاری است و برنامه‌هایی که در این مدت در مساجد برگزار می‌شود شامل سخنرانی علما، جلسه پرسش و پاسخ به سوالات دینی، مراسم زیارت عاشورا، قرائت قرآن کریم و ادعیه، برگزاری دعای ام داوود، مرثیه سرایی و برپایی نماز جماعت است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر شیراز در مساجد شهرستان‌های مختلف استان فارس از جمله آباده، اشکنان، جهرم، اقلید، مرودشت، فیروزآباد، فسا، نورآباد، لارستان، استهبان، کازرون، نی‌ریز، داراب، لامرد، سپیدان، گراش، بوانات، پاسارگاد، ارسنجان، خنج و زرقان این مراسم برگزار می‌شود.