۲۲محله جنوبی تهران صاحب خانه سلامت می‌شوند

همزمان با هفته سلامت و به منظور افزایش سرانه های خدماتی و فرهنگی 4 خانه سلامت جدید در محلات منطقه 20 تهران راه‌اندازی می‌شود.
۱۳۹۰/۰۱/۲۰ - ۱۴:۱۴:۰۰

به گزارش خبرگزاری برنا شهر ری به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 20 ،دکتر امیرضا چایچی مدیر کل سلامت این منطقه با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر 18 خانه سلامت در این منطقه فعال شده است که با افتتاح 4 خانه سلامت جدید در محلات صفائیه، استخر، شهادت و حمزه آباد تمامی 22 محله این منطقه صاحب خانه سلامت می شوند.
 
دکتر چایچی افزود: این مراکز دارای بخش های مختلفی هستند که با همکاری کارشناسان تغذیه، بهداشت، پزشکان عمومی، روانشناسان و رابطان فعال سلامت، خدمات آموزشی و بهداشتی به شهروندان ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه خانه های سلامت کارکردهای چند وجهی دارند و به دانشکده های محلی تبدیل شده اند برپایی دوره های آموزشی، ارایه مشاوره و خدمات پزشکی رایگان، سالن مطالعه، بازی و برپایی مسابقات و همایش ها، فعالیت های کانون های محلی شامل کانون مادران و کودک، سالمندان و نوجوانان را از مهم ترین فعالیت های خانه های سلامت عنوان کرد.

دکتر چایچی ارتقای بهداشت و سلامت مساجد، را ه اندازی خانه های سلامت و اسباب بازی، جلوگیری از رفتارهای پرخطر، تشکیل پزشک محله، تشکیل شوراهای سلامت محلات به منظور پیگیری و رفع مشکلات محله، توسعه شبکه رابطان و مربیان سلامت را از دیگر فعالیت های اداره سلامت عنوان کرد.

دکتر چایچی برپایی دوره های آموزشی، توزیع اقلام آموزشی بین مدارس، مساجد، پایگاه های بسیج، منازل و اعزام دانش آموزان به مرکز فرآموز را از جمله اقداماتی برشمرد که برای جلوگیری از رفتارهای پرخطر صورت گرفته است.