برنا گزارش می‌دهد؛

نفوذ كالاهای آموزشی مغایر با فرهنگ ایرانی در مدارس

۱۳۹۱/۰۶/۲۷ - ۱۹:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۰۲۵۰۴
نفوذ كالاهای آموزشی مغایر با فرهنگ ایرانی در مدارس
با نزدیک شدن به روزهای بازگشایی مدارس بازار فروش لوازم التحریر همچنان داغ است، در این میان انتخاب جنس با کیفیت و سازگار با فرهنگ ایرانی کار بسیار دشواری است.

با نزدیک شدن به روزهای بازگشایی مدارس بازار فروش لوازم التحریر همچنان داغ است، در این میان انتخاب جنس با کیفیت و سازگار با فرهنگ ایرانی کار بسیار دشواری است. وقتی به ردیف دفترهای فانتزی با تصاویر غربی مانند باربی، اسپایدرمن، گارفیلد و شخصیت‌های غربی و... چشم می‌دوزی، این سوال به ذهن هر بیننده‌ای می‌رسد كه آیا فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی چیزی برای عرضه در این زمینه‌ها را ندارد؟ و یا اینكه واردات این همه لوازم التحریر با انواع و اقسام مارک‌های مختلف در سال تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی ضروری است؟

شفیعی‌ها مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا با تلخ و آسیب زا دانستن این پدیده گفت: متاسفانه در چند سال گذشته تولید آثار و لوازم تحصیلی از قبیل دفتر، كیف، جامدادی و ... با استفاده از تصاویر و شخصیت‌های كارتونی غربی و بیگانه اكثر خانواده‌ها را به دلیل قیمیت ارزان این كالاها كه عمدتا هم واردات چین هستند را راقب به تهیه این اقلام می‌كنند.

وی ادامه داد: خانواده‌ها در وهله اول نقش به‌سزایی در این موضوع دارند آنها باید بدانند كه این محصولات فرهنگی و تحصیلی چگونه فرزندان آنها را با افكار خاص هدایت و مسیر و عاقبت آنها را مشخص می‌كنند در واقع مسوول تربیتی فرزندان والدین هستند.

شفیعی با اشاره به فعالیت‌های اخیر موسسات فرهنگی در مقابله با اینگونه تهاجم فرهنگی گفت: خوشبختانه در سال جاری برخی از موسسات با استفاده از توان طراحان و گرافیست‌های جوان كشور آثار گرافیكی و تصاویری مطابق با فرهنگ اصیل ایرانی طراحی و وارد بازار كرده‌اند.

مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: یكی دیگر از اقدامات لازم برای مقابله با این پدیده ضد فرهنگ جلوگیری از ورود این اجناس از مبادی ورودی و مبارزه با قاچاق این كالاهاست كه نیاز به همت مسوولان دارد تا با جلوگیری از ورود كالاها و حمایت از موسسه‌های فرهنگی و هنری و تولید كنندگان داخلی لوازمی در شان فرهنگ ایرانی را وارد بازار مصرف كنند.

اشد مجازات در انتظار متخلفین
محمود سیدی رییس مجمع امور صنفی مشترک قزوین نیز گفت: با فروشندگان لوازم تحریر و هر گونه كالایی كه منقش به تصاویر شخصیت‌های كارتونی و یا غربی و تصاویر ضد فرهنگ ایرانی باشد شدیدا برخورد می‌شود.

وی با بیان اینكه اصناف با همكاری نیروی انتظامی با قاچاق و فروش این لوازم برخورد می‌كند، افزود: همزمان با آغاز فصل مدرسه نظارت‌ها و بازرسی از واحدهای صنفی عرضه لوازم تحصیلی اعم از كیف و دفتر و ... پر رنگ تر شده است و هیچ كالایی با این توصیفات اجازه حضور در نمایشگاه پاییزه را نداشته است و در هفته گذشته نیز با یک واحد صنفی متخلف كه این اجناس را عرضه می‌كرد برخورد شدید شد.

سیدی بیان داشت: در حال حاضر عرضه این اجناس در بازار بسیار كم شده و این نتیجه برخورد با فروشندگان و توجه مسوولان امر به این موضوع است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز