فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) قزوین خبر داد

بیش از هزار برنامه در هفته بسیج برگزار می‌شود

۱۳۹۱/۰۸/۲۹ - ۱۸:۲۱:۱۳
کد خبر: ۱۰۷۰۶۱
بیش از هزار برنامه در هفته بسیج برگزار می‌شود
سردار آبنوش گفت: امسال همزمان با ایام محرم بیش از هزار برنامه كوچک و بزرگ در سراسر استان قزوین توسط رده‌های مختلف سپاه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، سردار سالار آبنوش فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) در نشست خبری كه به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، گفت: امسال همزمان با ایام محرم بیش از هزار برنامه كوچک و بزرگ در سراسر استان توسط رده‌های مختلف سپاه برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) با اشاره به شعار امسال هفته بسیج گفت: شعار امسال "بسیج امتداد عاشورا" است و با توجه به اینكه هفته بسیج امسال با ایام محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان همزمان شده است، این تقارنی مبارک و از حكمت‌های الهی است كه به نفع نظام و اهداف عالیه آن است.

آبنوش با نام بردن از برخی برنامه‌های هفته بسیج گفت: اجتماع بزرگ هیأت‌های مذهبی ویژه نونهالان عاشورایی بسیج در روز پنجم محرم، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی هنری با مضمون عاشورا، نشست‌های بصیرتی فرماندهان بسیج به صورت سلسله‌ای، همایش نوجوانان بسیجی با عنوان 13 ساله‌های عاشورایی در روز ششم محرم، برگزاری یادواره شهدا و عطر افشانی مزار شهدا، اجتماع بزرگ هیأت‌های پیشكسوتان با حضور خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران در هفتم محرم و برگزاری همایش منتظران موعود با حضور فعالان بسیجی در روز هشتم محرم در همه شهرستان‌های استان، از برنامه‌های مهم این هفته است.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) در مورد اجتماع بزرگ زنان عاشورایی گفت: این اجتماع با مضمون همایش زینبیون با حضور بانوان بسیجی و انقلابی استان برگزار خواهد شد و خواستار آن هستیم كه این حركت در سال‌های آینده تداوم یابد و به یک فرهنگ تبدیل شود. 

برپایی نماز ظهر عاشورا از اولویتهای مهم ما خواهد بود
آبنوش مراسم روز تاسوعا را بسیار مهم دانست و افرود: در روز تاسوعا در خیابان شهدا اجتماع بزرگ هیأت‌های مذهبی را خواهیم داشت و در روز عاشورا نیز اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا توسط هیأت‌ها در یک نقطه و برپایی نماز اول وقت، از اولویت‌های مهم ما خواهد بود.

این مقام مسوول اشاره داشت: همایش بزرگ امر به معروف و نهی از منكر، دیدار با خانواده‌های شهدا و جانبازان و برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی را نیز در برنامه‌های این هفته خواهیم داشت.

وی با اشاره به فضاسازی و تبلیغات محیطی با رویكرد ایام محرم گفت: فضاسازی‌ها باید با رویكرد بسیج و عاشورا باشد و در این راستا باید به فرهنگ‌سازی بپردازیم.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) خاطر نشان كرد: شروع انقلاب اسلامی ایران در ماه محرم و عاشورا بود و طی این سی و چند سال محرم و توسلات ما به ائمه اطهار(ع)، مشكلات پیش روی ما را حل كرده است.

وی افزود: پس از انقلاب نیز در هشت سال دفاع مقدس همه رزمندگان به این نكته اذعان داشتند كه اگر امام حسین(ع) در مكتب و فرهنگ ما نبود، هیچ گاه پیروز این میدان نمی‌شدیم و اگر این مقاومت نبود، الان ایران هم وجود نداشت.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) با اشاره به فتنه سال 88 گفت: این حركت شوم در محرم همان سال خاموش شد و چراغ و نشانه‌ای بود تا ما متوجه سرمایه‌های عظیم عاشورایی شویم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تحریم‌های دشمنان اشاره كرد و افزود: در حال حاضر آخرین تیر دشمن تحریم است و در مقابل، هنر ما دور زدن این تحریم‌ها به صورت هوشمندانه است.

آبنوش با اشاره به رهبری امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و روشنگری‌های ایشان گفت: اگر رهبر ما هم از جنس اردوغان و از جنس سران كشورهای عربی بود، هیچوقت به این صورت تحریم نمی‌شدیم، اما رهبر ما از جنس سادات و از سلاله همان امامی است كه در مقابل یزید ایستاد و مقاومت كرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز