مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری قزوین خبر داد

اجرای طرح «عابریار ترافیک» در سطح شهر قزوین

۱۳۹۱/۱۲/۲۲ - ۱۳:۱۱:۰۵
کد خبر: ۱۱۵۹۲۴
اجرای طرح «عابریار ترافیک» در سطح شهر قزوین
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین از اجرای طرح «پلیس یار» در 5 تقاطع دیگر شهر قزوین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ اسماعیل عرشیان گفت: این طرح در تقاطع خیام – بوعلی به عنوان پایلوت به مدت 3ماه اجرایی شد و عملکرد خوبی داشته و ظرفیت تقاطع را افزایش داده است.

وی افزود: عوامل اجرایی این طرح تحت آموزش‌های لازم قرار گرفته و وظیفه ساماندهی عابران پیاده در پشت خطوط عابرپیاده را برعهده می‌گیرند.

این مسئول ادامه داد: این افراد صرفا وظیفه ارشاد و فرهنگ سازی در راستای ترویج فرهنگ عابرپیاده و استفاده از خطوط عابر پیاده برای تردد عابران است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین عنوان کرد: آشنایی کودکان با قوانین راهنمایی و رانندگی، چراغ‌های راهنمایی از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

عرشیان با اشاره به علل اجرای این طرح خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تعداد تصادفات مربوط به عابران پیاده بیشترین آمار را در شهر قزوین به خود اختصاص داده است سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین در سال جاری بحث ارتقای فرهنگ ترافیک را در اولویت برنامه کاری خود قرار داد و موضوع ساماندهی وضعیت تردد عابران پیاده که یکی از بحث‌های مهم فرهنگ ترافیک به شمار می‌رود، این طرح با استقبال خوبی روبه‌رو شد.

وی ادامه داد: همچنین براساس هماهنگی‌های به عمل آمده با پلیس راهور به منظور کنترل و مدیریت عبور و مرور در تقاطع‌های چراغ دار سطح شهر قزوین که حجم عبور عابران پیاده زیاد است، این طرح اجرایی شد که این تقاطع‌ها عبارت از: تقاطع سعدی –امام خمینی، تقاطع هلال احمر – طالقانی، 4راه فلسطین، تقاطع پیغمبریه – امام خمینی، تقاطع عدل- خیام است.

نظر شما