مدیر كل ورزش و جوانان استان قزوین در گفت‌وگو با برنا:

مهم‌ترین مشكلات جوانان در مسیر ازدواج توجه به حواشی است/ مسئولان استان دلسوزانه كار می‌كنند

۱۳۹۲/۰۷/۲۳ - ۱۲:۴۲:۰۳
کد خبر: ۱۴۴۵۹۳
مهم‌ترین مشكلات جوانان در مسیر ازدواج توجه به حواشی است/ مسئولان استان دلسوزانه كار می‌كنند
محسن حق شناس با اشاره به اینكه امروزه حواشی ازدواج اصل پیوند زناشویی را زیر سوال برده است، گفت: ‌اگر نیت در ازدواج، رسیدن به پیوندی آسمانی باشد توجه به حواشی كم می‌شود.

محسن حق شناس مدیر كل ورزش و جوانان استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار برنا خاطر نشان كرد: ‌امروزه جوانان به اصل ازدواج توجهی ندارند و بیشتر حواشی آن است كه آن‌ها را جذب و یا دفع می‌كند و این امر اصلا درست نیست چرا كه موضوعیت ازدواج و این بنیان الهی را زیر سوال می‌برد.

توجه به ازدواج باید در خانواده‌ها بررسی شود

وی ادامه داد: انسان یك موجود اجتماعی است و كوچكترین نهادی كه در یك اجتماع وجود دارد همین خانواده است لذا توجه به ازدواج در خانواده‌ها باید بیشتر بررسی شود تا جامعه‌‌ای سالم داشته باشیم.

سنت‌های زیبای ایرانی با تجملات آمیخته شده/ سنت‌های غلط ازدواج باید از بین برود

مدیر كل ورزش و جوانان استان قزوین برخی از سنت‌های باب شده در عروسی‌ها را غلط دانست و بیان كرد:‌ امروزه با تركیب تجملات با سنت‌های زیبایی كه در گذشته داشتیم برخی از سنت‎های غلط در خصوص مراسم ازدواج به وجود آمده است كه من فكر می‌كنم اولین گام برای مبارزه با مشكلات ازدواج از بین بردن این سنت‌های غلط و اضافه و جایگزین كردن سنت‌های دین پسندانه و مردم پسندانه است.

حق شناس در بخش دیگری از این گفت وگو تصریح داشت: ازدواج آسان، آگاهانه و بهنگام ازدوجی است كه بنا بر توصیه‌های دین مبین اسلام شكل گرفته و لذا اگر هر كسی این 3 مورد را در ازدواج خود پیاده كند مطمئن باشد كه زندگی‌ای سرشار از خوشبختی خواهد داشت.

عدم كفویت علت اصلی طلاق‌هاست/ مردم به آموزه‎های دینی توجه كنند

وی بیان كرد: امروز جوانان در بدو تشكیل زندگی مشترك به جای این كه برای یك تصمیم بهتر جدی فكر كنند و به دنبال بررسی معیارهایشان در طرف مقابل و ایجاد شناخت باشند به فكر حواشی هستند كه مثلا فلان مراسم را چطور برگزار كنیم در حالی كه واقعا باور ندارند كه اصل برگزاری این مراسم‌ها پیوندی است كه شما خود آن را نادیده گرفته‌اید.

این فعال حوزه جوانان با اشاره به این كه بیشتر مشكلات و طلاق‌ها در 5 سال نخست زندگی و در دوره جوانی اتفاق می‌افتد بیان كرد: دین مبین اسلام مسئله كفویت در ازدواج را بسیار مهم دانسته است اما امروز جوانان ما با تكیه بر علمی كه كم و بیش در دست دارند فكر می‌كنند فقط تفاهم ظاهری بین دو فرد كافی است در حالی كه در بررسی دقیق علت افزایش آمار طلاق عدم كفویت به وضوح دیده می‌شود و بحث دیگر عدم شناخت از یكدیگر است كه باز هم با رعایت این نكته می‌توان زندگی‌ای مطمئن و ایمن‌تر داشت.

حق شناس با اشاره به برگزاری نمایشگاه پیوند‌های آسمانی ادامه داد: این نمایشگاه در امامزاده حسین(ع) قزوین برپا خواهد شد جایی كه عموما همه جوانان استان برای آن احترام قائل هستند و ما امیدواریم ارائه مشاوره‌ها و خدماتی كه در زمینه ازدواج در جوار این حرم مطهر انجام خواهد شد اثر خوبی در بین جوانان داشته باشد.

مسئولان استان دلسوزانه كار می‌كنند

مدیر كل ورزش و جوانان استان قزوین ضمن تشكر از مسئولین استان گفت: مسئولین استان واقعا دلسوزانه در زمینه ازدواج فعالیت می‌كنند چرا كه بحث ازدواج یك مسئله فراجناحی است و برای حل این مشكل یك نیرو و همت همگانی می‌طلبد.

وی افزود: مسئولین واقعا در این زمینه تلاش فراوانی داشته‌اند و ما به عنوان متصدی امور جوانان تشكر ویژه از همه مسئولان استانی داریم كه در این خصوص دست به دست هم داده‌اند تا به لطف خداوند بتوانیم كاری مثمر ثمر در این خصوص انجام دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز