معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران وزارت کشور:

روند اجرای طرح آموزش عمومی مدیریت بحران در سال آینده تسریع می‌یابد

۱۳۹۲/۰۸/۲۷ - ۱۷:۰۴:۳۹
کد خبر: ۱۴۸۶۷۶
روند اجرای طرح آموزش عمومی مدیریت بحران در سال آینده تسریع می‌یابد
معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران وزارت كشور گفت: سال آینده با تخصیص اعتبار مورد نیاز روند اجرای طرح آموزش عمومی مدیریت بحران درتمام استانهای كشور تسریع می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مرتضی اكبرپور در مراسم آغاز بكار اولین دوره آموزش عمومی«مدیریت بحران در محله» در استان قزوین اظهار كرد: از ۴۳ نوع بلایای طبیعی درجهان ۳۳ نوع آن درایران رخ می‌دهد كه موجب شده ایران یكی از ۱۰ كشور بلاخیز جهان به شمار رود.

وی افزود: سازمان مدیریت بحران كشور به عنوان سازمان وابسته به وزارت كشور برای ایجاد مدیریت یك پارچه در امرسیاستگذاری، برنامه ریزی، ایجادهماهنگی و انسجام در زمینه‎های اجرایی و پژوهشی، اطلاع رسانی متمركز ونظارت بر مراحل مختلف مدیران بحران وسازمان دهی و بازسازی مناطق آسیب دیده تشكیل شده است.

این مسئول بیان كرد: باید دقت داشت كه حوادث مختلف اعم از حوادث طبیعی و غیرطبیعی در هر شرایطی در كمین انسان است.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران كشورافزود:‌ در این بین مردم در مقابله با حوادث نقش مهمی ایفا می‌كنند به طوری كه در اكثر كشورهای دنیا مقابله با حوادث مختلف با رویكرد مردم محوری است.

اكبرپور اضافه كرد: پس از وقوع زلزله بم، رهبر معظم انقلاب فرمانی صادر كنند كه بر اساس آن دولت موظف شد سازمان و ساختار منسجمی زیر نظر رئیس جمهور برای مقابله با حوادث ایجاد كند.

وی عنوان كرد: بنابراین لایحه تشكیل سازمان مدیریت بحران كه با استفاده ازتجربیات 37 کشور دنیا تهیه شده بود، در سال 87 برای تصویب به مجلس ارائه شد.

این مسئول تصریح كرد: براساس این قانون رئیس جمهور، رئیس شورای عالی و 14 وزیر و 13 ارگان و نهاد تحت نظارت رهبری در نیروهای مسلح از اعضای شورای عالی مدیریت بحران كشور به شمار می‌روند.

به گفته معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران كشور این شورا هر سال دو بار با حضور رئیس جمهور وقت تشكیل جلسه داده و مسائل و موضوعات مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی بیان كرد: در استان‌ها نیز شورای هماهنگی تشكیل شد كه ریاست آن برعهده استانداران بوده و مدیران دستگاه‌های اجرایی اعضای آن را تشكیل می‌دهند.

این مسئول ادامه داد: به دلیل ساماندهی بحث مدیریت بحران، در زلزله‌های بعد از بم و در زلزله‌های کرمان، بوشهر، آذربایجان و هرمزگان تلفات بسیارکاهش یافت.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران كشور با اشاره به مشكلات پیش روی اجرای طرح آموزش عمومی در خصوص مقابله با حوادث گفت:‌ تنگناهای موجود در پیش روی اجرای طرح آموزش عمومی مقابله با حوادث و پیشگیری از آن تا حدی موجب بروز مشكل شده است كه امیدواریم در سال 93 با اختصاص بودجه بیشتر به این امر، روند اجرای این دوره‌ها تسریع یابد.

اكبرپور خاطرنشان كرد: ساختمان‌های چندمنظوره در راستای چابک‌سازی مدیریت بحران در نقاط مختلف کشور احداث شده و امیدواریم در پایان برنامه ‌پنجم و آغاز برنامه‌ ششم توسعه، مدیریت بحران در ایران به مدیریت ریسک تبدیل شود.




نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز