مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان البرز:

گرامیداشت عید با حفظ حرمت ایام فاطمیه

۱۳۹۲/۱۲/۲۱ - ۱۴:۱۸:۱۹
کد خبر: ۱۷۳۴۳۶
گرامیداشت عید با حفظ حرمت ایام فاطمیه
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان البرز با بیان حفظ حرمت در ایام فاطمیه گفت: می‌توان عید را بدون هیچ گناه و بی احترامی گرامی داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی سپاه شهرستان البرز؛ حجت الاسلام علی مصائبی  با اشاره 13 جمادی الاول سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: بنا به فرموده امام صادق(ع) هر کس فاطمه را آنگونه که حقش است بشناسد، همانند این است که شب قدر را درک کرده باشد.

مصائبی ابراز کرد: نوروز 93 در وسط دهه اول و دوم شهادت بانوی دو عالم و شفیعه روز جزا قراردارد و چه خوب است همانگونه که آن بزرگواران به مسلمانان و شیعیان لطف و محبت دارند، آن‌ها نیز حرمت وجود این بزرگواران را نگه دارند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: می‌توان عید را بدون گناه و بی احترامی گرامی داشت، دید و بازدیدها خود سنتی است از سنت‌های حسنه پیامبر(ص) که مورد سفارش دین اسلام و اهل بیت(ع) است و انجام صله رحم و دید و بازدید هیچ مانعی ندارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان البرز عنوان کرد: وجود مطهر حضرت زهرا(س) یک وجود بابرکتی است که خداوند به رسولش عطا می‌کند و نزول سوره کوثر با آن ادبیات عظیم نشان از بزرگی و فضائل بی‌ شمار حضرت زهرا دارد در حالی که مشرکین، پیامبر اکرم(ص) را ابتر می‌نامیدند.

مصائبی در ادامه با اشاره به سوره مبارکه کوثر اذعان داشت: خداوند می‌فرماید انا اعطیناک الکوثر که در اینجا به معنای خیر کثیر یعنی وجود حضرت فاطمه(س) به عنوان دختری که دارای خیرات و برکات بی شمار است، خیر کثیری که در بعضی از روایات از آن به وجود 11 امام از نسل حضرت زهرا تفسیر می‌شود.

وی تصریح کرد: فاطمه(س) که بهانه خلقت است، فاطمه‌ای است که پیامبر(ص) فرمود "خدا به‌خاطر غضب او غضب می‌کند و به خاطر خشنودی‌اش خشنود می‌شود".

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان البرز با بیان امید به عنایات امام زمان(عج) و حضرت زهرا(س) برای داشتن سالی پربرکت، یادآور شد: سفره عید می‌تواند پهن باشد ولی در کنارش شرکت در هیئت‌ها، مساجد و مراسم‌های عزاداری هم وجود داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز