استاندار قزوین:

تبیین افکار شهید مطهری ضروری است

۱۳۹۳/۰۲/۱۵ - ۱۴:۱۹:۴۰
کد خبر: ۱۸۵۲۰۷
تبیین افکار شهید مطهری ضروری است
استاندار قزوین بر ضرورت تبیین افکار شهید مطهری در هفته معلم تاكید كرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛  مرتضی روزبه در بازدید از موسسه آموزش عالی پارسیان، اظهار داشت: احساس می‌کنم در هفته معلم شخصیت شهید مطهری ضایع می‌شود و فضای شهر به قدری برای هفته معلم گرم می‌شود که افکار شهید مطهری در آن پنهان شده و به چند پوستر و بنر از این شهید بزرگوار اکتفا می‌کنیم.

وی ادامه داد: پس از گذشت 35 سال نیاز فکری ما خیلی بیش‌تر از آن دوران شده است و لازم است که وجود خود را از این وجود مبارک بهره‌مند کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه صاحبان اندیشه زنده هستند، گفت: چه کسی می‌پندارد که مولوی‌ها، ابن سیناها و فارابی‌ها مرده‌اند.

روزبه یادآور شد: شهید مطهری دارای شخصیت بی‌نظیری است و وقتی به فراز و نشیب‌های زندگی وی نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که دارای ویژگی‌های بارز و بی نظیری هستند.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: شهید مطهری به معنای واقعی کلمه آزاد اندیش بوده‌ و ایشان در قالب متعارف زندگی ما نمی‌گنجد.

وی تصریح کرد: شهید مطهری از زندگی ما خیلی جلوتر هستند، به همین خاطر است که وقتی آثار ایشان را می‌خوانیم احساس تازگی در آثار این معلم بزرگوار را می‌کنیم.
وی عنوان کرد: بیشتر آثار شهید مطهری محصول تعامل حوزه با دانشگاهیان است و از نشستن وی با دانشگاهیان پدید آمده است.

این مسئول افزود: در اوج دورانی که مارکسیست موقعیتی در اصحاب فکر ظهور و بروز کرده بود شهید مطهری پیشنهاد می‌کند که یک استاد مارکسیست در دانشگاه تدریس کند و این عمل از آزاد اندیشی شهید مطهری خبر می‌دهد.

روزبه اظهار داشت: به قدری ایشان عمق اسلام را می‌دانسته‌اند که اجازه می‌دهد یک دانشمند مارکسیست آزادانه مبانی خود را تبلیغ کند و این تفکر به نفع اسلام شد و این حرف، حرف کسی نیست که بدون مبانی فکری حرف بزند و اگر کسی معتقد به آزاد اندیشی نباشد هیچ وقت به این موضوع نمی‌رسد.

استاندار قزوین گفت: هنگامی که شهید مطهری بحث حجاب را مطرح کرد فضای بسیار سنگینی در جامعه بود و ایشان مطالب خود را در کنار کتاب‌ها در نشریاتی چون نشریه زن روز چاپ کرد، چراکه معتقد بود کسانی خواننده این نشریه هستند که دیگر کتاب‌ها را مطالعه نمی‌کنند.

وی خاطر نشان كرد: شهید مطهری وقتی مطلبی را در خصوص حجاب نوشتند به قدری این مطلب تازه بود که بسیاری از مومنین ایشان را سرزنش کردند ولی هنگامی که امام خمینی (ره) این مطلب را خواندند؛ فرمودند در این مطلب چیزی مخالف اسلام ندیدم.

این مسئول تصریح داشت: حال باید از خود سئوال کنیم که پس از 35 سال آیا توانسته‌ایم فضای آزاد اندیشی در جامعه ایجاد کنیم یا خیر و اینکه با توجه به سفارش مقام معظم رهبری به برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی چه قدر به این سفارش جامع عمل پوشانده‌ایم.

روزبه گفت: اگر امروز نیاز به مباحث آزاد اندیشی در حوزه دینی بیشتر از گذشته نباشد کمتر هم نیست و باید به این مسایل توجه جدی شود و باید شهید مطهری در متن فکری جامعه جا بگیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز