معاون علمی و فناوری رییس جمهور:

صندوق نوآوری برای حمایت از ایده‌های قابل تولید ایجاد می‌شود

۱۳۹۳/۰۴/۲۲ - ۱۲:۳۳:۱۸
کد خبر: ۲۰۳۰۵۶
صندوق نوآوری برای حمایت از ایده‌های قابل تولید ایجاد می‌شود
معاون علمی و فناوری رییس جمهور از ایجاد صندوق نوآوری برای حمایت از ایده‌های قابل تولید و تامین هزار میلیارد تومان اعتبار برای آن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ دكتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور در سفر یك روزه به استان قزوین و در دیداری كه با حضور استاندار، نخبه‌گان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از حضور در این دانشگاه گفت:‌ بسیار خوشحالم كه این دانشگاه برخلاف بسیاری از موسسات آموزش عالی دیگر به سمت محصول محوری حركت می‌كند.

وی تصریح كرد: ما یك قانون نسبتا پیشرفته به نام قانون "حمایت از شركت‌های دانش‌بنیان" داریم، اما این قانون در كشور اجرا نشده است، تمام دغدغه‌ی ما در حوزه‌ی تجاری‌سازی، اجرای این قانون است.

دكتر ستاری ادامه داد: وقتی یك دانشجو، فارغ‌التحصیل یا نخبه تصمیم می‌گیرد كه كارمند دولت نباشد، باید از او حمایت كنیم و حداقل تا 15 سال از مالیات و گمرك معاف باشد و برای او تسهیلات ویژه در نظر بگیریم، البته در این زمینه تا رسیدن به نقطه‌ی ایده‌آل فاصله‌ی زیادی داریم اما این حركت را شروع كرده‌ایم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: ما باید بر روی اقتصاد دانش‌بنیان كه جزو اولویت‌های كشور و مورد تاكید مقام معظم رهبری است، متمركز شویم. اقتصاد دانش‌بنیان یك شعار نیست، اقتصاد دانش‌بنیان یعنی تغییر بسیاری از زیرساخت‌های فكری موجود در كشور.

وی خاطرنشان كرد: یكی از بخش‌هایی كه باید فرهنگ آن در كشور اصلاح شود، محیط دانشگاه است. استادانی كه با صنعت قرارداد دارند نباید تحقیر شوند، بلكه آن‌ها كه ارتباطی با این بخش‌ ندارند باید اصلاح شوند.

دكتر ستاری با انتقاد از اقتصاد نفت محور، گفت: صندوق نوآوری برای گذر از این مشكل و حمایت از ایده‌های قابل تولید پیش‌بینی شده و با وجود این كه مدت زمان كوتاهی از عمر آن می‌گذرد، هزار میلیارد تومان برای آن تامین اعتبار شده است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور افزود: تجاری سازی یعنی یك ایده كه می‌خواهد به تولید برسد. تجاری سازی به معنای ارایه‌ی تسهیلات است و نه تزریق نقدینگی و پول.
وی خطاب به افراد و نخبه‌گان دارای ایده گفت: شما ابتدا باید خود را به عنوان یك شركت دانش‌بنیان به ثبت برسانید، تا از تسهیلات صندوق حمایت از شركت‌های دانش‌بنیان بهره‌مند شوید.

دكتر ستاری تصریح كرد: امیدوارم درآمد بخش زیادی از دانشگاه از تولید دانش باشد، دانشگاه‌ها باید مشكل مردم و بیكاری را حل كنند و در نهایت برای جامعه مفید باشند.

در این مراسم دكتر موسی‌خانی نیز ضمن خیرمقدم به مهمانان و قدردانی از حضور دكتر ستاری در ایام ماه مبارك رمضان در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، گفت: متوقف و كند نشدن فعالیت‌های كشور در این ماه، روحیه‌ی تازه‌ای است كه حاصل تلاش و پشتكار دولت تدبیر و امید است.

وی در ادامه گزارش خلاصه‌ای از فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی قزوین از بدو تاسیس تاكنون ارایه داد و به معرفی دانشكده‌ها و بخش‌های مختلف این دانشگاه پرداخت.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در پایان سخنانش ضمن آرزوی توفیق و سلامتی برای رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور دولت تدبیر و امید، گفت: امیدواریم بتوانیم همچنان خدمت‌گزار كوچكی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز