استاندار قزوین:

توجه به سلامت و بهداشت یک اصل مدیریت شهری است

۱۳۹۳/۰۷/۰۸ - ۱۹:۳۱:۴۳
کد خبر: ۲۲۵۴۸۴
توجه به سلامت و بهداشت یک اصل مدیریت شهری است
روزبه : توجه به سلامت و بهداشت یک اصل مدیریت شهری است و بازیافت و ساماندهی زباله از اولویت های اصلی استان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ روزبه استاندار قزوین در نشست با شهردار و شورای شهر قزوین كه به منظور اجرای پروژه سرمایه گذاری مشاركتی بخش خصوصی و دولتی بازیافت زباله در استان برگزار شد گفت: از اولویت های اصلی استان توجه به بازیافت و ساماندهی زباله است كه این موضوع بارها در جلسات مختلف تاكید شده است.

استاندار با بیان اینكه استان در اجرای پروژه های مربوط به ساماندهی و بازیافت زباله های خانگی، صنعتی و بیمارستانی مصمم است اظهار داشت:این موضوع ارتباط مستقیم با سلامت انسان دارد و با توجه به اهمیت سلامت و بهداشت مردم برای ما به عنوان یك اصل در مدیریت شهری این موضوع را دنبال خواهیم كرد و امیدواریم در آینده ای نزدیك این موضوع ساماندهی شود.

روزبه با اشاره به اینكه اجرای پروژه زباله سوز زباله باید در كنار تفكیك و بازیافت صورت گیرد افزود: توجیه اقتصادی این طرح برای استان بسیار مهم است و ابتدا باید ضمن مطالعات دقیق در این حوزه بازدید های لازم از پروژه های در اقدام شده و در دست اجرا توسط كارشناسان و شهرداران استان صورت گیرد.

وی با انتقاد از اینكه بایستی این پروژه در سال های گذشته اجرا می شد تصریح كرد: باید با توجه به موقعیت قزوین زودتر از این به این مسئله ورود پیدا می كردیم و زمان بر علیه ما كار كرده است و اگر سالهای قبل این پروژه اجرا میشد هزینه های كمتری را نیز در برداشت.

استاندار ادامه داد: درست است كه این پروژه هزینه های زیادی را در بر خواهد داشت ولی با توجه به اینكه مستقیم به سلامت انسان مربوط است برای ما از درجه اهمیت بالایی برخوردارست و هزینه شرط ممانعت از كار نیست.

روزبه با توجه به اهمیت طرح همچنین تاكید كرد تمامی شهرداران به این موضوع ورود پیدا كنند و در جلسات و كارگرو های تخصصی و همچنین بازدید ها حضور فعال داشته باشند.

وی با اشاره به اینكه باید از تمام ظرفیت های استان در اجرای این طرح استقاده كرد افزود: اجرای پل، زیرگذر و آسفالت و پروژه های از این دست برای مدیریت و خدمات شهر خوب است ولی وقتی اولویت سنجی می شود توجه به بازیافت و ساماندهی زباله به عنوان یكی از اولویت ها در نظر گرفته می شود لذا باید برای اجرای این پروژه بسیار مهم  از تمام ظرفیت های موجود در استان و دستگاه های اجرایی استفاده كرد و این حساسیت باید در همه مدیران و مسئولین استان بوجود آید.

لازم به توضیح است در این جلسه گزارشی از روند اجرا و هزینه های سرمایه گذاری و نحوه مشاركت بخش دولتی و خصوصی و همچنین مشخصات فنی و اجرایی پروژه زباله سوز توسط بخش خصوصی ارائه شد و حاضرین در جلسه نظرات خود را مطرح كردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز