دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛

اصیل‌ترین و مهم‌ترین مطالعه،مطالعه مکتوب است

۱۳۹۳/۰۸/۲۸ - ۱۹:۲۱:۲۳
کد خبر: ۲۳۸۶۷۲
اصیل‌ترین و مهم‌ترین مطالعه،مطالعه مکتوب است
مختارپور: مطالعه در رسانه‌های مجازی در جامعه ما ترویج می‌شود ولی اصیل‌ترین و مهم‌ترین مطالعه، مطالعه مکتوب است.

به گزارش خبرنگار برنا در قزوین؛ علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در مراسم تکریم مقام کتابداران و ترویج فرهنگ کتابخوانی در قزوین اظهار داشت: کتابداران نقش اثرگذاری در رشد و توسعه هرچه بیشتر فرهنگ کتابخوانی در جامعه دارند چرا که به عنوان مشاور امین مراجعه کننده‌ها در حال خدمت هستند .

این مقام مسوول تصریح کرد: شش هزار و 500 کتابدار با سخت ترین شرایط و کمترین حقوق دریافتی فعالیت می‌کنند و این تعداد کتابدار با نیتی خالصانه و ارزشمند در عرصه فرهنگی و ترویج کتابخوانی فعالیت می کنند .

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: ترویج کتابخوانی نیازمند مشارکت جدی خانواده، مدرسه و رسانه ها است و برهمین اساس در حال حاضر 11 هزار ناشر در کشور فعالیت دارند.

مختارپور اضافه کرد: در همین راستا چهار هزار کتابفروشی در امر فروش کتاب فعالیت دارند و مبرهن است که چنین عدم توازنی چه مشکلاتی را به وجود می آورد .

این مقام مسوول اظهار داشت: گسترش رسانه های ارتباط جمعی و افزایش میزان مطالعه نسل جوان در فضای مجازی مقبول است ولی اصیل ترین و مهم ترین مطالعه، مطالعه مکتوب است و فرهنگ سازی در این زمینه به عهده متولیان و مسوولان فرهنگی و به خصوص مسوولان کتابخانه های عمومی و کتابداران است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز