مدیر اسناد و کتابخانه ملی استان قزوین:

شهروندان، اسناد با ارزش تاریخی را به مرکز بسپارند

۱۳۹۳/۱۱/۲۶ - ۱۲:۴۰:۰۷
کد خبر: ۲۶۲۶۰۱
شهروندان، اسناد با ارزش تاریخی را به مرکز بسپارند
حجت الاسلام حسینی:‌ بسیاری از اسناد ارزشمند در نزد مردم است و ما درخواست می کنیم مردم برخی نامه ها و فرمان های حکومتی دوران گذشته را به مرکز بسپارند.

به گزارش خبرنگار برنا در قزوین؛ حجت الاسلام سید مهدی حسینی مدیر اسناد و کتابخانه ملی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار برنا اظهار داشت: بسیاری از اسناد ارزشمند و تاریخی در نزد مردم است و ما از شهروندان درخواست می کنیم برخی نامه ها و فرمان های حکومتی که از دوران گذشته در اختیار دارند را به مرکز اسناد و کتابخناه ملی قزوین بسپارند و در صورت لزوم  ما آمادگی داریم برخی از آنها را نیز خریداری کنیم.

مدیر اسناد و کتابخانه ملی استان افزود: انواع قباله های ازدواج، فرمانهای حکومتی، مصالحه نامه، مکاتبات شخصی روحانیون، اسناد تجاری و دست نوشته هاکه بین مردم و تجار استفاده می شده است همچنین اسناد حمل و نقل، کشاورزی، صنعتی و حقابه ها که در دستگاههای دولتی وجود دارد، صلح نامه، وصیت نامه، عقد نامه و برخی یادداشت های شخصی مربوط به دورانهای گذشته ارزشمند است و باید به صورت مدون و تخصصی نگهداری شود.

وی در بخش دیگر از این مصاحبه به جمع آوری پیشینه استان قزوین اشاره کرد و گفت: با راه اندازی مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان قزوین، تلاش خواهیم کرد پیشینه استان را جمع آوری کنیم تا نقش ملی در حفظ هویت تاریخی استان هم بخوبی ایفا شود.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: اخیرا به پاس خدمات صورت گرفته در مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان قزوین، تقدیرنامه ای از سوی سرپرست اداره کل امور حقوقی و هماهنگی استان های سازمان اسناد و کتابخانه های ملی کشور به مرکز قزوین ارسال شد و این موضوع قطعا در روند کاری مجموعه ما تاثیر مثبتی خواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز