رییس کل دادگستری استان قزوین:

برنامه قوه قضائیه در گام نخست، پیشگیری از آسیب های اجتماعی است

۱۳۹۳/۱۱/۲۶ - ۱۸:۵۱:۳۱
کد خبر: ۲۶۲۸۰۱
برنامه قوه قضائیه در گام نخست، پیشگیری از آسیب های اجتماعی است
انصاری: رسالت قوه قضائیه، رسالتی سخت و ملتهب است چراکه به تنظیم امور می پردازد و در این میان تنظیم امور خود رسالتی سخت است.

 به گزارش خبرنگار برنا در قزوین؛ جمال انصاری رییس کل دادگستری استان قزوین در کارگاه آموزش توانمندسازی براساس مدل مهارت و دانش رفتار که در سالن اجتماعات دادگستری استان قزوین برگزار شد، بیان داشت: در ابتداء لازم است ایام دهه مبارک فجر را تبریک بگویم، ایامی که روزهای غرور و شادی ملت ایران است .

وی ادامه داد: در این ایام که سالگشت پیروزی انقلاب اسلامی است در واقع بلوغ سیاسی مردم را شاهدیم که با ایثارگری و از خودگذشتگی در راه اعتلای کشور تلاش کردند .

رییس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: علیرغم برخی پیشرفت‌ها ولی در برخی مسائل فرهنگی و اجتماعی آن روزآمدی را که باید در جامعه فراهم می کردیم، حاصل نشده است که لازم است برنامه ریزی و سازماندهی لازم برای این امر انجام شود .

وی اعلام کرد: شاید این مسائل و مصادیق مطالبی که بیان می کنیم تحت عنوان دغدغه های فرهنگی است که در دستگاه های مختلف با آن روبرو هستیم و افراد و خانواده ها با آن درگیر هستند .

انصاری عنوان کرد: برای بالندگی فرهنگی، رشد و شکوفایی اجتماعی در کنار کاهش آسیب های اجتماعی،نیازمند شروع و تجدیدنظر برای شکوفایی بیشتر هستیم .

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: در میان اقشار مختلف جامعه؛ کارشناسان و مددکاران اجتماعی با مشکلات و آسیب های اجتماعی آشنایی بیشتری دارند از این رو دستگاه قضایی شما مددکاران و مشاوران را مخاطب خود قرار داده است چراکه رویکرد دستگاه قضایی توجه به این مسائل با رویکرد کارشناسی و اجتماعی بوده است .

رییس کل دادگستری استان قزوین اظهارداشت: کاهش آسیب های اجتماعی و بالندگی فرهنگی افراد متخصص می خواهد کمااینکه این افراد متخصص و کارشناس یا مددکار نیز باید توانمند شده باشند تا بتوانند از عهده مسئولیت خویش برآیند .

انصاری تأکید کرد: رسالت قوه قضائیه، رسالتی سخت و ملتهب است چراکه به تنظیم امور می پردازد و در این میان تنظیم امور خود رسالتی سخت، پیچیده، ملتهب و پرهزینه است .

 

نظر شما