استاندار قزوین خبر داد:

احداث شهرک تحقیقاتی ۳۰۰هکتاری در قزوین

۱۳۹۳/۱۱/۲۶ - ۱۹:۰۱:۲۵
کد خبر: ۲۶۲۸۰۲
احداث شهرک تحقیقاتی ۳۰۰هکتاری در قزوین
روزبه: شهرک تحقیقاتی 300هکتاری با محوریت دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در قزوین احداث می شود.

به گزارش خبرنگار برنا در قزوین؛ مرتضی روزبه استاندار قزوین با اشاره به تشکیل جلسه هیات امنای دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در تهران  اظهار داشت:  همه مسئولان درخصوص وضعیت فعلی دانشگاه بین المللی امام خمینی دغدغه جدی دارندچون با دانشگاه آرمانی  که براساس اساسنامه برای آن تعریف و تعیین شده فاصله دارد که این موضوع باید پیگیری شود .

وی افزود: باید خود را به قله های آرمانی این دانشگاه نزدیک کنیم و خاستگاهی که برای آن براساس اساسنامه تعریف شده مورد لحاظ قرار بگیرد .

استاندار تصریح کرد: این دانشگاه درحال فاصله گرفتن از روزمرگی است و ترسیم چشم انداز و افق بلند مدت دانشگاه مدنظر اعضای هیات امناء قرار گرفته است

وی با بیان اینکه "چند مساله در ارتباط با این دانشگاه مطرح است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم." در ادامه افزود: احداث شهرک تحقیقاتی در استان ازجمله دغدغه ها و مطالبات سفر رهبری به استان در سال 82 می باشد که تاکنون اجرایی نشده و با بی تفاوتی از کنار آن گذشته ایم درحالیکه  از جمله موضوعات و اولویت های کلیدی است که قزوین به آن نیاز دارد .

استاندار از تصویب و موافقت هیات امنای دانشگاه بین المللی امام خمینی درخصوص احداث و راه اندازی شهرک تحقیقاتی در استان خبر داد و در ادامه گفت: این شهرک در محل اراضی 300  هکتاری متعلق به این دانشگاه در قسمت شمال اتوبان قزوین – زنجان احداث می شود .

وی افزود: در استان اصفهان 500 هکتار زمین به شهرک تحقیقاتی تبدیل شده است و این شهرک توانسته روی همه بخش ها اثرگذار و به یک قطب مهم اشتغال و ثروت تبدیل شود .

استاندار یادآور شد: اراضی شمال اتوبان قزوین – زنجان از جمله سرمایه های بی بدیل استان است که باید در راستای اجرای طرح های اساسی، زیربنایی، بلند مدت و اثرگذار استان  به کار گرفته شود .

وی در پایان افزود: در حال حاضر بیش از 130 نفر دانشجو در استان وجود دارد اما بهره وری علمی از این مجموعه جوان و تحصیلکرده صورت نمی گیرد .

نظر شما