جانشین فرمانده لشگر ۱۶ زرهی مطرح کرد

نوآوری در ساخت تجهیزات نظامی مهمترین دست آورد ارتش جمهوری اسلامی

۱۳۹۰/۰۱/۲۶ - ۱۹:۵۵:۰۰
کد خبر: ۳۶۶۲۰
نوآوری در ساخت تجهیزات نظامی مهمترین دست آورد ارتش جمهوری اسلامی
سرتیپ محمد رضایی گفت: نوآوری و ابتکار در ساخت تجهیزات نظامی به دست نخبگان کشور از مهمترین دست آوردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، سرتیپ محمد رضایی جانشین فرمانده لشگر 16 زرهی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان این مطلب و با اشاره به روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی در 29فرورین افزود: ارتش پادگان‏های خود را به انبار تجهیزات جنگی تبدیل نکرده است بلکه با توجه به شرایط و موقعیت کشور تسلیحات خود را با همکاری وزارت دفاع تامین می کند و با توجه به شرایط آمایش سرزمینی و رصد جنگ های منطقه در کشورهای همسایه به بررسی تاکتیک ها پرداخته و نقاط ضعف دشمن را شناسایی کرده و خود را در برابر آن آماده می کند و با فراگیری روش های نوین نیروهای مسلح چابک را تربیت می کند.

وی بیان کرد: لشگر 16 زرهی با استقرار در 4 استان مهم کشور به پشتوانه ملت همیشه در صحنه است و با رشادت‏های بیش از 3 هزار شهید، 193 جاوید الاثر،8500 جانباز و 2 هزار آزاده در مقابل سلطه جهانی ایستاده و افتخار این را دارد تا در سنگر دفاع از کشور و بازدارندگی دشمن فعالیت کند.

وی با بیان اینکه لشکر 16زرهی در روز ارتش در برابر بالاترین مقام کشور پیام صلح، دوستی و ثبات امنیت را به نمایش خواهد گذاشت،گفت:در روز ارتش تیز پروازان ارتش با سامانه‏های پدافندی خود برای اولین بار سوخت گیری هوایی را بر فراز آسمان به نمایش خواهند گذاشت.

وی ادامه داد:امام خمینی(ره) با شناخت پیامبرگونه‎ی خود و بیانات حمکیمانه‏اش روز پیوستن ارتش به مردم را لحظه شادی بندگان خدا و یاس دشمنان خواند.

رضایی افزود: نیروی زمینی ارتش در 32 سال عمر خود با عزت و اقتدار به جمهوری اسلامی ایران و ماده 143 قانون اساسی مسوولیت پاسداری از استقلال کشور را بر عهده دارد و با تمام قدرت در تمامی مرزهای کشور با ایثار و از خودگذشتگی از کشور محافظت می کند.

وی با بیان اینکه لشگر 16 زرهی در کنار ارتش نقش بسزایی را بر عهده دارد، بیان داشت: گردان مهندسی لشگر 16 زرهی از آغازین روزهای غائله کردستان از قزوین خارج شده و همچنان در غرب و جنوب کشور مسوولیت حراست از مرزها و پاک سازی مناطق مین را برعهده دارد و با آمادگی کامل با تمام اقتدار در مرزهای کشور مستقر و قدرت بازدارنگی خود را به نمایش گذاشته است.

جانشین فرمانده لشگر 16 زرهی با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش بر اساس آموزه‏های دینی و با محوریت قرآن کریم و شیوه‏های نوین در پادگان‏ها در برطرف کردن خواسته ها و نیازهای معنوی و مذهبی کارکنان فعالیت می کند، اظهار داشت: نیروهای مسلح با استفاده از آموزه‏های خود و به روز کردن فرهنگ نظامی و با توجه به شرایط منطقه با تبعیت از واقعه‏ی عاشورا در جای جای ایران با جهاد در برابر تهدیدات نرم و سخت دشمن ایستاده‎اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز