رییس هیات جودو استان قزوین در گفت‌وگو با برنا:

پشتوانه‌های جودو در سقوط هواپیما از پیش ما رفتند

۱۳۹۰/۰۲/۲۹ - ۱۲:۲۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۲۶۷
پشتوانه‌های جودو در سقوط هواپیما از پیش ما رفتند
اردشیرموحد دانش گفت: سبک جودوی ایران باید مثل سبک ژاپن شود تا بتوانیم پیشرفت کنیم.

رییس هیات جودو در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار سرویس ورزشی برنا از قزوین، با بیان اینكه مسابقات انتخابی تیم ملی نوجوانان با حضور 50 نفر روز دوشنبه انجام شد و نفرات برتر مشخص شدند، افزود: از سه شنبه هم اردوی بچه‌های انتخاب شده شروع شده است و بچه‌ها یک روز در میان به تمرین می پردازند.

دانش گفت: جودو نه تنها در قزوین بلکه در توابع استان و شهرستان‌هایی هم چون تاکستان، محمدیه و بویین زهرا هم فعال است و تنها شهری که جودو در آن فعال نیست آبیک است که آن هم با برنامه ریزی هایی که در حال انجام دادن هستیم قرار است که فعال شود.

رییس هیات جودو استان اضافه کرد: ما هرساله در آموزشگاه‌های استان مسابقات جودو برگزار می کنیم و نفرات برتر راشناسایی کرده و سر آن‎ها کار می‌کنیم.

اردشیر موحد دانش گفت: ما سال گذشته در همه‌ی رده‌های سنی قهرمان کشور شدیم و توانستیم اکثر مدال‌های طلا را کسب کنیم، اكنون نیز برای حفظ این وضعیت و ارتقا آن می خواهیم با هماهنگی‌هایی که با سازمان و رییس تربیت بدنی استان قزوین انجام شده مربی آذربایجانی بیاوریم که در این صورت جودوی استان پیشرفت خوبی می کند.

وی افزود: ما به سازمان درخواست دادیم که اردوی تیم ملی را در قزوین برگزار کنیم، سازمان تربیت بدنی هم این درخواست ما را تایید کرده است و فقط برای برگزاری این اردو منتظر بحث اعتبارات هستیم.

دانش ادامه داد: اگر اردوی تیم ملی در قزوین برگزار شود می‌تواند کمک بسیاری به جودو کاران قزوینی بکند، در ضمن این مهم یک موفقیت برای هیات جودو هم محسوب می شود.

دانش درباره جودوی بانوان هم گفت: ما پس از آن که سال گذشته احساس کردیم بانوان باید تمرینات بیشتری داشته باشند حضور آن ها را در مسابقات تعطیل کردیم تا بیشتر با آن‌ها کار شود که این عمل مربی که از زنجان آوردیم صورت گرفت و حالا بانوان ما تا حدودی آماده شده‌اند، با انجام این امر قصد داریم تا از امسال در جودوی بانوان مدال های رنگارنگی کسب کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار برنا مبنی بر اینکه چرا جودو در سال های اخیر موفقیت های زیادی کسب نکرده است گفت: یکی از مسایل مهم که باعث می‌شد ما نتوانیم مدال کسب کنیم ناکارآمدی برخی از مدیران فدراسیون بود که خوشبختانه این مساله الان حل شده است و فقط باید به فدراسیون زمان داد.

رییس هیات جودو استان اضافه کرد: جودوی ایران جودویی به سمت پایین بود، اما حالا قوانین جودو سه سال است که فرق کرده و حالا اگر جودوکاری پا را در جودو بگیرد نه تنها مسابقه را به حریف واگذار می کند بلکه از مسابقات هم به کلی اخراج می شود که این ضعف جودو تیم ملی است.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات ورزش جودو این است که ما پس از سقوط هواپیما در فارسیان قزوین بسیاری از پشتوانه‌های جودوی خود را از دست دادیم و تا این پشتوانه ها دوباره درست شود زمان می خواهد که بسیاری این زمان را به فدراسیون نمی دهند و فقط انتقاد می کنند.

وی درباره فدراسیون جودو هم گفت: راس فدراسیون جودو باید قوی‌تر ازاین عمل کند و اجازه ندهد که برخی به راحتی از جودو انتقاد کنند، هم چنین حمایت‌ها نیز باید بیشتر شود.

دانش درباره صغره‌ی سنی بازیکنان جودو هم که قبلا در آن تخلف می شد، گفت: این کارها قبلا انجام می شد؛ اما الان فدراسیون به شدت با این مسایل برخورد می کند و همین باعث شده است که دیگر تخلفی در این خصوص انجام نگیرد.

رییس هیات جودو استان در پاسخ به سوال خبرنگار سرویس ورزش برنا مبنی بر انتظارات هیات جودو از تربیت بدنی در سخنی دو پهلو گفت: ما انتظار داریم که تربیت بدنی در خصوص تامین اعتبارات، عدالت را در بین هیات ها بیشتر رعایت کند، یعنی عملکرد هیات ها را مورد نظر داشته باشد و با توجه به این عملکرد به هیات ها بودجه بدهد.

دانش در پایان سخنانش به خبرنگار برنا گفت: ما از تربیت بدنی انتظار داریم که از ما بیشتر حمایت کند تا ما هم بتوانیم با قوت کار خود را ادامه دهیم.

نظر شما