استاندار قزوین:

گسترش صنایع تبدیلی تقویت اقتصاد كشاورزی را به دنبال دارد

۱۳۹۰/۰۲/۲۹ - ۱۴:۵۹:۰۰
کد خبر: ۴۹۳۲۲
گسترش صنایع تبدیلی تقویت اقتصاد كشاورزی را به دنبال دارد
احمدعجم گفت: گسترش و حمایت از صنایع تبدیلی به تقویت اقتصاد كشاورزی منجر می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری، احمد عجم در جریان بازدید از مجتمع كشت و صنعت رامند مجار واقع در بخش مركزی شهرستان آبیك در سخنانی اظهار داشت: امروزه تصمیمات خوبی توسط مسوولان و مدیران برای استفاده بهینه از منابع آب و خاك در بخش كشاورزی اتخاذ شده است كه توسعه و پیشرفت این حوزه اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: حمایت از سرمایه گذاری و مدرن كردن بخش كشاورزی از جمله اهداف و سیاست های اصلی در این حوزه است كه در استان قزوین نیز با برنامه‌ریزی و شدت بیشتری در حال پیگیری است.

استاندار قزوین با اشاره به تولید قارچ در استان خاطر نشان كرد: اكنون استان قزوین سومین تولید كننده قارچ در سطح كشور محسوب می شود كه با برنامه ریزی و حمایت‌های صورت گرفته پس از افتتاح واحد تولید قارچ در مجتمع كشت و صنعت رامند مجار مقام اول كشور را به خود اختصاص خواهد داد.

وی تصریح كرد: با راه اندازی و توسعه واحدهای تولید قارچ در استان علاوه بر اینكه ارزش افزوده اقتصادی در بخش كشاورزی افزایش می‌یابد با تحویل غذای سالم بستر امنیت و سلامت غذایی در استان فراهم می شود.

گفتنی است؛ شركت كشت و صنعت رامند مجار در زمینی به مساحت 10 هكتار و با تولید سالانه 50 هزار تن كمپوست قارچ در حال فعالیت است كه از نظر بهره‌مندی از فناوری و تجهیزات نوین پیشرفته ترین واحد تولید كمپوست در جهان محسوب می شود و از هر تن كمپوست این شركت بیش از سیصد كیلوگرم قارج تولید شود.

لازم به ذکر است که اكنون 21 واحد در تولید قارچ با تولید سالیانه 6 هزار و 300 تن قارچ در استان قزوین وجود دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز