در یک عملیات پلیسی انجام شد

دستگیری آدم‌ربایان در آبیك

۱۳۹۰/۰۲/۲۹ - ۱۹:۴۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۴۲۰
دستگیری آدم‌ربایان در آبیك
رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قزوین از دستگیری آدم‌ربایان با انجام چند ماه کار اطلاعاتی و در یک عملیات پلیسی در آبیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، سرهنگ سلمان امیری رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قزوین در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب، دریاره این موضوع توضیح داد: در مورخه 14 آذر سال گذشته ساعت هفت و نیم صبح پسری 12 ساله در شهرستان آبیک برای رفتن به مدرسه، منزل را ترک كرده بود و تا ساعت یک بعدازظهر به منزل بازنگشته بود که این امر موجب ناراحتی والدین شده بود که بعد از گذشت چند ساعت فرد آدم‌ربا با تماس با والدین این پسر، درخواست 50 میلیون تومان پول کرده بود و همچنین تهدید کرده بود که اگر به پلیس اطلاع دهد فرزند او را خواهند کشت.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه شهرستان آبیک شهر کوچکی است پدر این پسر ربوده شده می‌ترسید آدم‌رباها او را تحت نظر بگیرند و به همین دلیل به اداره پلیس آکاهی قزوین مراجعه کرد.

وی بیان کرد: بلافاصله تیمی به سرپرستی رییس اداره جناحی و خودم تشکیل و به دقت محل آدم‌ربایی را بررسی کردیم و چند کودک اول و دوم ابتدایی که شاهد این آدم‌ربایی بودند برای ما صحنه آدم ربایی را بازگو کردند که به حرف‌های آن‌ها زیاد اعتماد نکردیم.

سرهنگ امیری افزود: در ساعت‌های اولیه، آدم‌رباها از یک باجه عمومی کرج با خانواده پسر ربوده شده تماس گرفتند که بلافاصله عوامل انتظامی در آن‌جا مستقر شدند و تماس دوم این آدم‌ربا با چند ساعت تاخیر با این خانواده صورت گرفت که با بررسی دوباره ردپایی از آشنایان و وابستگان ایشان در این پرونده رویت شد که یکسری عوامل را در دایره پروند مضمونین قرار دادیم.

وی با بیان اینکه آدم‌ربا در تماس بعدی در مترو کرج قرار گذاشته بود که ماموران انتظامی آن منطقه را تحت پوشش قرار دادند که سر قرار حاضر نشدند، گفت: با بررسی دوباره این پرونده متوجه شدیم که آدم‌رباها افراد حرفه‌ای هستند.

سرهنگ امیری با اظهار اینکه آدم‌رباها بیش از 10 قرار در مناطق هشتگرد، کرج، طالقان،ابراهیم‌آباد، آبیک، نظرآباد و شهرک غرب تهران گذاشتند و در هیچ یک از قرارها حاضر نشدند، گفت: در بررسی‌هایی که انجام داده بودیم متهم اول و هم‌دستانش را شناسایی کرده بودیم ولی مدرک علمی و فنی از این متهمان نداشتیم.

وی با بیان اینکه بعد از 14 روز این پسر بچه را در هشتگرد رها کردند، افزود: با وجود اینکه این پسر رها کرده بودند ولی ماموران نیروی انتظامی عملیات اطلاعاتی خود را ادامه دادند.

سرهنگ امیری گفت: با انجام چند ماه کار اطلاعاتی در هفته گذشته در یک عملیات پلیسی آدم‌رباها را در آبیک دستگیر کردیم.

وی با اظهار اینکه انگیزه متهم اول فقط انتقام جویی بوده است، بیان کرد: متهم اول تحصیلات عالی، فاقد سابقه کیفری، وجهه بسیار خوب و انگیزه بسیار پایین داشت.
سرهنگ امیری ادامه داد: متهمان دوم و سوم سابقه‌ کیفری و همچنین در بازجویی به چند سرقت نیز اعتراف کردند.

وی در ادامه از دستگیری دو باند مجزا سرقت احشام خبر داد و گفت: یک باند 3 نفری با تخریب دیوارهای آغل در 100 فقره هزار راس احشام سرقت کردند.

سرهنگ امیری ادامه داد: باند چند نفر دیگری در خارج از استان دستگیر شدند ولی هنوز به سرقت‌های خودشان اعتراف نکردند.
 
وی در ادامه از بازسازی بازداشگاه نیروی انتظامی با اعتبار 35 میلیون تومان خبر داد و بیان كرد: با بازسازی این بازداشگاه خودزنی متهمان به شدت کاهش یافته است و فعالیت ماموران پرسنل با انگیزه بیشتری صورت می‌گیرد.

سرهنگ امیری رعایت حقوق شهروندی، سلامت جسمی متهمان و سلامت روحی و روانی پرسنل ماموران انتظامی را از اهداف بازسازی بازداشگاه نیروی انتظامی است.
 
وی بیان کرد: این بازداشگاه با حضور رییس کل دادگستری استان قزوین، رییس نیروی انتظامی استان قزوین، معاون حقوقی ناجا و مسوولان مربوطه به بهره‌برداری رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز