معاون استاندار قزوین مطرح كرد

حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه صنایع دستی

۱۳۹۰/۰۳/۱۶ - ۱۲:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۳۱۲
حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه صنایع دستی
اكبر نیكزاد گفت: از سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری و صنایع دستی حمایت می‌كنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری،در جلسه كارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان داشت: صنایع دستی یك صنعت كاملاً بومی و دارای صرفه اقتصادی است كه می‌تواند نقش زیادی در اشتغالزایی داشته باشد.

وی افزود: قزوین یک استان تاریخی و فرهنگی با جاذبه‌های گردشگری است كه برخورداری از این خصوصیات وظیفه مدیران و مسوولان را برای برنامه‌ریزی و ایجاد زیرساخت های مناسب برای جذب گردشگران سنگین تر می‌كند.

معاون امور عمرانی استاندار با بیان اینكه در بخش صنایع دستی می‌توان انقلابی در استان ایجاد كرد، تصریح كرد: باید از طریق فرهنگ سازی و ایجاد زمینه های حمایتی مناسب برای محصولات و فرآورده های  این صنعت بازاریابی کرد.

وی افزود: باید به گونه‌ای در حوزه گردشگری و صنایع دستی سرمایه گذاری و بستر سازی كرد كه استان قزوین به پایلوت این موضوع در سطح كشور تبدیل شود.

نیكزاد با اشاره به لزوم كاربردی بودن مطالعات حوزه گردشگری خاطر نشان كرد: نباید بدون نظر كارشناسی نسبت به اجرای پروژه های عمران شهری، گردشگری و خدماتی اقدام كرد و در تخصیص اعتبارات باید دقت لازم صورت بگیرد تا پروژه ها از بازدهی اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی برخوردار شوند.

معاون امور عمرانی استان با تأكید بر ضرورت راه اندازی موزه خوشنویسی در استان قزوین بیان داشت: با توجه به انتخاب قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران بجاست كه یك مكانی كه در خودشان این هنرمندان باشد انتخاب و به عنوان موزه راه اندازی شود تا گردشگران با توانمندی‌ها و قابلیت های هنر خوشنویسی قزوین بیشتر آشنا شوند.

گفتنی است، در این جلسه پس از بحث و بررسی درباره احداث بازارچه صنایع دستی در مرکز استان، تامین زمین برای راه اندازی 5 مرکز آموزش صنایع دستی در شهرستان‌ها، احداث سه اردوگاه در محدوده شهری دو شهرستان، اختصاص مبلغ ده میلیارد ریال برای تملک تپه تاریخی خله کوه در تاکستان تصمیم گیری و مصوباتی نیز به تصویب رسید.

نظر شما