رییس اتاق بازرگانی لاهور اعلام كرد

آمادگی برای افزایش صادرات ایران به پاكستان

۱۳۹۰/۰۳/۱۶ - ۱۲:۲۴:۰۰
کد خبر: ۵۴۳۲۶
آمادگی برای افزایش صادرات ایران به پاكستان
میرزا عبدالغنی گفت: کالاهای ایرانی در پاکستان از مرغوبت خاصی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین و به نقل از  روابط عمومی سازمان بازرگانی استان قزوین، میرزا عبدالغنی در دیدار با اتاق بازرگانی قزوین با اشاره به اینکه کالاهای ایرانی در پاکستان بسیار کم است، افزود: با این حال محصولات ایرانی در بازارهای پاکستان به مرغوبیت شهرت دارد و بیشتر مصرف‌كنندگان پاکستانی معمولا از كیفیت بالای كالاهای ایرانی در مقایسه به كالاهای چینی صحبت می‌كنند كه این از دلایل جذابیت كالاهای ایرانی است.

وی به تشابهات دینی، تاریخی، جغرافیایی، فرهنگی و روابط برادرانه بین دو کشور اشاره کرد و افزود: بالا رفتن قیمت نفت در دنیا حدود یک سال گذشته باعث بهره برداری مناسب کشورهای نفت خیزی چون ایران شد و این امر سبب شد که کشور ایران بتواند تمام مشکلات خود را رفع و درآمد حاصله از نفت را صرف رفاه مردم کند.

عبدالغنی ادامه داد: هر چند کشور پاکستان نفت ندارد اما در زمینه‌هایی مانند محصولات کشاورزی گندم، جو، نیشکر و غلات دارای امتیازاتی هستیم و پایین آمدن قیمت نفت و وجود بحران اقتصادی، فرصت مغتنمی برای تقویت و گسترش روابط تجاری بین دو کشور است.

رییس اتاق بازرگانی گجرات پاکستان خاطر نشان کرد: با انجام این سفر، فصل جدیدی بین روابط ایران و پاکستان گشوده خواهد شد و هر دو کشور دارای رابطه عمیقی از نظر فرهنگی هستند و مایلند روابط اقتصادی و اجتماعی خود را گسترش دهند و با توجه به اینکه در منطقه‌ای قرار داریم که رابطه بیشتر کشورهای اسلامی را می‌طلبد، پیشرفت اقتصادی و ایجاد رفاه، خیلی از مشکلات موجود منطقه را حل خواهد کرد.

وی آمادگی کشورش را برای افزایش صادرات ایران به پاکستان اعلام و تصریح کرد: با وجود اهمیت هر دو کشور در منطقه، میزان روابط اقتصادی در سطح پایینی قرار دارد و نیازمند ایجاد رویکردهای تازه‌ای برای گسترش و توسعه این روابط هستیم.

عبدالغنی اضافه کرد: باید موانع موجود بر سر راه واردات پاکستان به ایران برطرف شود تا شاهد افزایش سطح روابط اقتصادی بین دو کشور باشیم.

وی درباره راه آهن پاکستان و ایران گفت: با توجه به کامل بودن شبکه راه آهن در ایران، پاکستان باید اقدام به بازسازی راه آهن در تفتان کرده تا از طریق کانتینر بتوانیم سطح مبادلات اقتصادی را افزایش دهیم.

عبدالغنی گفت: ایران در بین کشورهای اسلامی تولیدات بسیار مرغوب و بازار پسندی دارد و در صورت توسعه روابط تجاری و تسهیل ترانزیت، می‌توان حجم مبادالات را افزایش داد.

وی افزود: دولت پاکستان راه تجارت را هموار کرده و کالاهای ترکیه و چین در حجم زیادی وارد کشور ما می‌شود اما با توجه به مرغوب بودن کالاهای ایرانی بسیار مایل هستیم تا حجم مبادلات تجاری را با ایران افزایش دهیم و از کالاهای شما استفاده کنیم.

رییس اتاق بازرگانی گجرات پاکستان تصریح کرد: بخش دولتی در پاکستان با بخش خصوصی جداست و اتاق های بازرگانی این کشور می‌توانند به عنوان بخش خصوصی فعال و مستقل وارد کار تجارت شوند و به همین دلیل در صددیم ضمن بازدید از برخی واحدهای صنعتی در استان‌های ایران، ضمن ارزیابی توانمندی تولیدی زمینه خرید محصولات ایرانی را بیش از گذشته فراهم کنیم.

وی اظهار داشت: با افزایش مناسبات تجاری با ایران و استان‌های توانمندی مانند قزوین، امیدواریم تجارت طرفین بیشتر شود تا هم مردم از کالاهای ایرانی برخوردار شوند و هم تجار دو کشور به سود بیشتری دست یابند.

عبدالغنی گفت: کالاهای چینی در پاکستان در حد زیادی وارد می‌شود اما از نظر کیفیت با کالاهای ایرانی قابل قیاس نیست و محصولاتی چون لوازم خانگی، شیشه و کاشی ایران از کیفیت مناسبی برخوردار است.

وی تاکید کرد: قادریم روزانه بیش از یک هزار تن کالا به ایران ترانزیت کنیم و کالاهای زیادی به ویژه مصالح ساختمانی، وسایل سرمایشی و گرمایشی، مواد PVC و کاشی و سرامیک را از استان قزوین تامین کنیم.

این تاجر پاکستانی که در تولید لوازم خانگی نیز فعالیت دارد، اذعان داشت: تهیه شیشه ساختمانی از استان قزوین به دلیل نزدیکی دو کشور مقرون به صرفه است و امیدواریم در بازدید از کاخانه شیشه قزوین، امکان عقد قرارداد برای خرید این محصول فراهم شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز