رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین:

با اعتبار ۱۴۰ هزار میلیون ریال ۱۴۱ طرح جهاد کشاورزی به بهره برداری می‌رسد

۱۳۹۰/۰۳/۱۸ - ۲۰:۲۷:۰۰
کد خبر: ۵۵۴۳۵
با اعتبار ۱۴۰ هزار میلیون ریال ۱۴۱ طرح جهاد کشاورزی به بهره برداری می‌رسد
محمدرضا صفری از افتتاح 141 طرح جهاد کشاورزی با اعتبار 140 هزار میلیون ریال و با اشتغالزایی 800 نفر در هفته جهاد کشاورزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین امروزدر جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: 94 طرح آب و خاک، 14 طرح دام و طیور، 4 طرح باغبانی، 2 طرح زراعت، 10 طرح ترویج و هماهنگی کشاورزی، 6 طرح صنایع و مکانیزاسیون کشاورزی، 5 طرح تحقیقات کشاورزی و 3 طرح شیلات در این هفته به بهره‌برداری خواهد رسید.

صفری با اظهار اینکه استان قزوین با تولید 450 هزار تن انگور نسبت به سایر استان‌ها در جایگاه بالایی قرار دارد، گفت: این استان با تولید 80 هزار تن کشمش، یک سوم از صادرات کشمش کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه اصلاح ساختار باغات انگور و آبیاری تحت فشار در 120 هکتار باغ با اعتبار 3 میلیارد تومان انجام شده است، گفت: طرح داربست انگور و آبیاری تحت فشار باغ‌های استان قزوین در سال جاری با پرداخت تسهیلات بانکی از اعتبارات ملی به باغبان‌ها که 85 درصد توسط دولت و 15 درصد با سرمایه باغبان‌ها تامین می شود، اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته با تحقق اجرای طرح داربست انگوردر باغ‌های استان قزوین کیفیت تولید انگور افزایش یافت، بیان کرد: تولید انگور در سال گذشته از 15 تن به 45 تن در هکتار رسیده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه کیفیت تولید انگور شهرستان تاکستان در وضعیت خوبی قرار دارد، اظهار کرد: تنوع محصول انگور استان قزوین از 830 نوع انگور به بیش از 1400 نوع انگور افزایش یافته است.

صفری گفت: آبیاری قطره‌ای کمک بسیاری به باغات تاکستان می‌کند که با استفاده از این آبیاری 95 درصد بهره‌وری آب را در باغداری داریم.

وی با اشاره به اینکه آبیاری تحت فشار در سال 86 در 9 هزار هکتار استان قزوین بوده است، افزود: اکنون آبیاری تحت فشار در باغات استان قزوین به 20 هزار هکتار افزایش یافته است.

وی بیان کرد: 400 واحد مرغداری در استان قزوین فعال هستند که سالانه 15 میلیون قطعه مرغ تولید می‌کنند.

صفری بیان کرد: 40 درصد اصلاح پوشش ساختار مرغداران در استان قزوین صورت گرفته است که تحقق این امر موجب ارتقا کیفیت تولید مرغ شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با اصلاح ساختار مرغداری‌ها ازجمله انرژی و سیستم آبخوری، بیش از 40 درصد مصرف انرژی کاهش یافته است.

صفری با بیان اینکه در سال 88، هزار و 700 تن ماهی در استان قزوین تولید شده است، بیان کرد: با اصلاح ساختار پرورشی مکانیزاسیون واحدهای آبزی‌پروری این تولید در سال 89 به 2200 تن افزایش یافت.

وی اظهار کرد: با تغییر اصلاح ساختار هندسی واحدهای آبزی‌پروری تولید ماهی از 17 کیلو درهر مترمربع به بیش از 30 کیلو در هر مترمربع رسیده است.

صفری گفت: در سال جاری بانک کشاورزی با 27 میلیارد تومان اعتبار، تسهیلاتی با بهره 4 درصد به واحدهای تولیدی برای اصلاح ساختار پرداخت می‌کند.

وی بیان کرد: مبارزه با آفت‌های گندم در این مزارع، تولید این محصول را از 108 هزار هکتار به 130 هزار هکتار افزایش داده است.

صفری با اظهار اینکه 93 واحد گلخانه استان در 45 هکتار، محصولات کشاورزی کشت و تولید می‌کنند، افزود: در سال جاری این واحدها تولید توت‌فرنگی و گل و گیاه را افزایش خواهند داد.

وی گفت: باغ‌های سنتی استان نماد فرهنگی و تاریخی استان قزوین هستند که باید برای حفظ این باغ‌ها تلاش کرد.

وی با بیان اینکه 21 تا 27 خرداد، هفته جهاد کشاورزی نام‌گذاری شده است، بیان کرد: تجلیل از تولیدکنندگان برتر استان قزوین و شهرستان آبیک، افتتاح طرح‎‌های جهاد کشاورزی در الموت غربی و شرقی، شهرستان آبیک، البرز، قزوین، بویین زهرا و تاکستان از برنامه‌های هفته جهاد کشاورزی است.

نظر شما