مدیرعامل شركت شهرك‌های صنعتی استان قزوین:

رویكرد شركت شهرك‌های صنعتی تصویب شهرك‌های صنعتی جدید نیست

۱۳۹۰/۰۴/۰۱ - ۱۴:۰۱:۱۸
کد خبر: ۵۸۶۵۶
رویكرد شركت شهرك‌های صنعتی تصویب شهرك‌های صنعتی جدید نیست
عبدالقهار ناصحی گفت: رویكرد شركت شهرك‌های صنعتی تصویب شهرك‌های صنعتی جدید نیست و احداث این شهرك‌ها توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین و به نقل از روابط عمومی شركت شهرك‌های صنعتی استان قزوین،مدیرعامل شركت شهرك‌های استان قزوین با بیان این مطلب افزود: رویكرد ما در شركت شهرك‌های صنعتی این است كه دیگر به طور مستقیم اقدام به ساخت شهرك‌های جدید نكنیم چراكه با حمایت و ارتقاء جایگاه بخش خصوصی می‌توانیم شهرك‌های صنعتی را سریع‌تر و بهتر به بهره‌برداری برسانیم، بنابراین شركت شهرك‌های صنعتی استان قزوین بیشتر به انتقال تجربیات و نظارت به عملكرد بخش غیر دولتی خواهد پرداخت.

وی تصریح كرد: به اعتقاد من باید به سمتی حركت كنیم تا وضعیت و استانداردهای كیفی واحدهای صنعتی و تولید كنندگان موجود ارتقا یابد.

ناصحی به وجود واحدهای بهره‌بردار راكد در شهرك‌های صنعتی اشاره كرد و گفت: تعداد انگشت شماری از كارخانجات كه علی رغم بهره‌برداری، غیر فعال شده‌اند و دیگر تولید در آن‌ها به صرفه نیست و ما اگر بتوانیم مشكل همین واحدها را با رفع تنگناها و ارایه تسهیلات احیاء نماییم خیلی موفق‌تریم.

مدیرعامل شركت شهرك‌های صنعتی قزوین تصریح كرد: عملكرد شركت شهرك‌های صنعتی بر طبق اراضی واگذار شده به متقاضیان سرمایه‌گذاری است كه بر این اساس عملكردمان در ابتدای هر سال هدف‌گذاری شده است و در این راستا در سال 89 واگذاری 65 هكتار شهرك هدف‌گذاری شده بود كه تا پایان سال، با همت همكاران 85 هكتار زمین صنعتی واگذار كردیم و این نشانگر هدایت مناسب سرمایه‌گذاران بوده است.

ناصحی با كاهش سرمایه‌گذاری در سال 89 نسبت به سال‌های گذشته گفت: از نظر تعداد، مراجعه‌كنندگان برای سرمایه‌گذاری نسبت به سال‌های قبل كاهش داشته‌اند البته به دلیل موقعیت استراتژیك قزوین همواره درخواست‌هایی برای سرمایه‌گذاری هست، اما به طور كلی درخواست سرمایه‌گذاری در شهرك‌های صنعتی استان كاهش پیدا كرده است، این كاهش سرمایه‌گذاری نشات گرفته از شرایط عمومی تولید و مشكلات و موانعی است كه بوجود آمده، به هر حال واحدهای صنعتی مراوداتی با خارج از كشور دارند، تامین مواد اولیه، گشایش اعتبار اسنادی، صادرات محصولات یا واردات مواد اولیه، تهیه و یا تعمیرات ماشین آلات، كه این موارد از تحریم‌های اعمال شده متاثر هستند، كه البته با همت همگانی خوشبختانه بسیاری از موانع در حال رفع شدن هستند.

مدیرعامل شركت شهرك‌های صنعتی قزوین با اشاره به تعداد واحدهای صنعتی مستقر در شهرك‌ها و نواحی صنعتی گفت: بر این اساس حدود 1000 واحد تولیدی و صنعتی در شهرك‌ها و نواحی صنعتی استان وجود دارند كه نیمی از آن‌ها به بهره‌برداری رسیده‌اند.

وی افزود: در این واحدها حدود 1700 میلیارد تومان باید سرمایه‌گذاری صورت گیرد كه در پانصد شركتی كه به تولید رسیده‌اند حدود هفتصد میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است و با این وضعیت بیش از 13 هزار نفر در شهرك‌های صنعتی استان مشغول به كار هستند.

نظر شما