معاون وزارت آموزش و پرورش مطرح كرد

تخصیص ۲۰درصد اعتبارات استانی به نوسازی تجهیزات مدارس

۱۳۹۰/۰۴/۲۲ - ۱۶:۱۷:۰۴
کد خبر: ۶۳۰۴۴
تخصیص ۲۰درصد اعتبارات استانی به نوسازی تجهیزات مدارس
سحرخیز گفت: 20 درصد از اعتبارات استانی فصل آموزش به نوسازی تجهیزات مدارس تخصیص داده می‎شود و استان قزوین در سال گذشته بیش از 8 میلیارد تومان برای این مهم هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش ‌و‌پرورش در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: در سال گذشته از اعتبارات استانی 750 میلیارد ریال و اعتبارات كشوری 300 میلیارد ریال برای نوسازی تجهیزات مدارس کشور تخصیص داده شده بود.

وی با بیان اینکه بازنشستگی پیش از موعد معلمان اعلام شده است اما هنوز دستورعمل آن ابلاغ نشده است، گفت: برای اجرای این طرح اعتباری پیش‌بینی نشده و باید از محل صرفه‌جویی، تأمین اعتبار شود.

سحرخیز با تصریح اینکه سال گذشته آموزش و پرورش یك‌هزار میلیارد تومان بدهی سال 88 را پرداخت كرده است، افزود: اکنون بازنشستگی پیش از موعد نداریم و معلمان با مدرک لیسانس و قوق‌لیسانس با سابقه 30 سال بازنشسته و به‌خوبی از آن‌ها تقدیر می‌شود.

وی انتقال سه دوره تحصیلی به نوبت صبح را از برنامه‌های سال جاری عنوان و بیان کرد: اگر در منطقه‌ای به دلیل انتقال دوره تحصیلی به صبح موجب شد که دانش‌آموزان از یک مدرسه به مدرسه دورتری انتقال یابند و اولیا مخالف این انتقالی بودند این مدرسه می‌تواند با تشخیص مدیر به صورت چرخشی اداره شود.

سحر‌خیز با بیان اینکه توانایی و کارآیی رشته‌های کارودانش بیشتر از رشته‌های نظری است، گفت: آموختن مهارت فنی‌و‌حرفه‌ای از اهداف رشته کار ودانش است تا دانش‌آموزان با آموختن این حرفه بتوانند در بازار کار، خودشان اشتغال‌زایی کنند و برای رسیدن به شاخص‌های مطلوب در این رشته‌ها باید برنامه‌ریزی موثری انجام داد.

وی با اظهار اینکه اداره كردن مدارس به صورت مجتمع از برنامه‌های دیگر امسال است، افزود: مدرسه‌هایی که در سه دوره تحصیلی در جوار یکدیگر و از ترکیب جنسیتی باشند تحت یک مدیریت آموزش، اداره می‌شوند که تحقق این امر کیفیت تدریس را افزایش و هزینه‌های آموزش‌و‌پرورش را کاهش خواهد داد.

سحرخیز با بیان اینکه تربیت و تعلیم یک پروسه دیر بازده و نیاز به یک برنامه‌ریزی نظارت بلندمدت دارد، گفت: دانش‌آموزان با اجرای این طرح از اول ابتدایی تا چهارم متوسطه تحت یک مدیریت تربیت می‌شوند و تحقق این امر موجب استفاده بهینه از نیروی انسانی آموزش‌و‌پرورش و افزایش بهبود سرویس‌دهی به مدارس می‌شود.

وی تاکید کرد: ارتقا کیفیت اداره مدارس دولتی، مجهز کردن مدارس و کلاس‌ها به فناوری و آی‌تی از جمله مهم‌ترین اهداف آموزش‌ و‌پرورش است.

سحرخیز با اظهار اینکه اکنون آموزش مجازی معلمان در پایه اول ابتدایی شروع شده است، گفت: این آموزش 36 ساعت با حضور معلم در کلاس و 36 ساعت دیگر تئوری از طریق توزیع نرم‌افزار به صورت سی‌دی و یا در فضای مجازی در اختیار معلمان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در برخی مدارس کشور كلاس‌ها به امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مجهز شده‌اند، گفت: در برخی مدارس تخته سیاه به برد هوشمند تبدیل شده است و نرم‌افزار آموزش‌و‌پرورش تحت عنوان شبکه رشد، 45 کتاب را ایبوگ کرده و به صورت الکترونیک اطلاعات درسی را در شبکه رشد قرار داده است.

وی افزود: این طرح در بیش از یک کلاس شروع خواهد شد و مدارس نمونه دولتی، استعداد درخشان و شاهد در اولویت اجرای این طرح هستند.

سحرخیز با بیان اینکه 8 هزار کامپیوتر به مجتمع‌های روستایی توزیع خواهد شد، گفت: در پایان تیرماه امسال 4 هزار کامپیوتر و در ماه‌های آینده 4 هزار کامپیوتر دیگر به مجتمع روستایی توزیع خواهد شد.



نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز