مدیر عامل سازمان باغستان شهرداری قزوین:

گشت زنی در باغستان‌های سنتی قزوین به صورت سه شیفت صورت می‌گیرد

۱۳۹۱/۰۵/۰۵ - ۱۸:۰۷:۲۴
کد خبر: ۹۸۸۳۴
گشت زنی در باغستان‌های سنتی قزوین به صورت سه شیفت صورت می‌گیرد
در راستای تامین امنیت و صیانت از باغستان سنتی شهر، گشت زنی سیار در این مكان به‌صورت سه شیفت صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین و به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین حمید رحمانی، مدیر عامل سازمان باغستان سنتی شهرداری قزوین گفت: با توافق صورت گرفته با نیروی انتظامی، 15 نفر از نیروهای این ارگان و سازمان باغستان سنتی قزوین به وسیله تعدادی خودرو، در سه شیفت صبح، ظهر و شب اقدام به گشت زنی در سطح باغستان سنتی شهر می‌نمایند.

مدیر عامل سازمان باغستان سنتی قزوین در تشریح مشكلات امنیتی باغستان سنتی شهر تصریح كرد: وجود افراد معتاد و شرور، كارتن خواب‌ها، چرای غیر قانونی احشام، آتش سوزی‌ها، آسیب وارد‌كردن به درختان از جمله این موارد است.

رحمانی افزود: برداشت محصول توسط افراد ناشناس و متضرر شدن صاحبان باغستان، تخلیه نخاله‌های ساختمانی در اطراف و حاشیه باغستان و ... از دیگر مواردی است كه ضرورت وجود گشت زنی سیار را در این مكان ایجاب كرده است.

این مقام مسئول از جانمایی 12 مخزن زباله بزرگ در محل‌های همیشگی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در باغستان قزوین خبر داد و گفت: این امر با تعامل صورت گرفته با مدیریت پسماند شهرداری صورت گرفته است كه نیروهای گشت با دیدن چنین مشكلی از ریختن این زباله‌ها در اطراف باغستان جلوگیری می‌نمایند.

رحمانی مهم ترین وظیفه نیروهای گشت سیار باغستان را اطلاع رسانی جهت رفع مشكل به وجود آمده ذكر و تصریح كرد: این افراد با مشاهده هر گونه مشكل در باغستان، در اسرع وقت و در كم‌ترین زمان با سازمان‌های مربوطه تماس گرفته تا جهت رفع مشكل در محل حاضر شوند و در مواردی مانند آتش‌سوزی در راستای جلوگیری از حادتر شدن مساله به وجود آمده با امكانات موجود اقدام به كمرنگ نمودن یا رفع آن می‌نمایند.

وی مقوله امنیت را یكی از موارد مهم و كلیدی در راستای صیانت، حفظ و احیای باغستان سنتی دانست و افزود: عدم توجه به این موضوع موجب وارد شدن آسیب‌های جدی به این میراث سنتی استان و همچنین عدم ایجاد انگیزه برای ادامه فعالیت باغداران در این مكان خواهد شد كه ضرورت حمایت مسئولین و سازمان‌های ذی ربط شهر در تحقق این امر وجود دارد.

وی در خاتمه سخنانش تعامل سازمان‌های استان را با سازمان باغستان سنتی قزوین امری مهم و ضروری خواند و تصریح كرد: با این تعامل و همفكری دو سویه است كه می‌توانیم این محیط را به مكانی امن برای باغداران و حضور پررنگ آنها فراهم نماییم كه مزایای احیای باغستان سنتی و نقشی كه در پاكیزگی هوا دارد، به طور حتم به شهر و شهروندان قزوین و حتی آیندگان باز می‌گردد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز