به منظور ایجاد امنیت در مرزهای استان؛

پرواز پهبادهای نیروی انتظامی در مرزهای شرقی کشور

۱۳۹۱/۱۰/۲۸ - ۱۸:۲۵:۰۶
کد خبر: ۱۱۱۵۳۳
پرواز پهبادهای نیروی انتظامی در مرزهای شرقی کشور
سردار احمدی مقدم گفت: یگان پهباد نیروی انتظامی با هدف مراقبت هوایی از مرزها بزودی در سیستان و بلوچستان فعال می‌شود و مرزهای شرقی کشور را به کنترل در خواهند آورد.

به گزارش خبرنگاربرنا از سیستان وبلوچستان سردار اسماعیل احمدی مقدم که روز چهارشنبه باخبرنگاران در زاهدان گفت‌وگو می کرد، افزود: عملیات انسداد مرزها در سال گذشته و اوایل امسال به سبب کمبود اعتبار کند شده بود که امید است امسال با افزایش اعتبارات روند رو به رشدی را طی کند.

وی بیان کرد: دولت امسال 103 میلیارد تومان اعتبار برای انسداد مرزهای کشور اختصاص داد که فعلا بخش کمی از آن پرداخت شده که در صورت پرداخت کامل این اعتبار در سه ماهه پایانی سال اجرای این طرح سرعت بیشتری خواهد گرفت.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: در زمینه تقویت یگان‌ها، ایجاد برجک‌ها، یگان‌های پهباد برای مراقبت هوایی و پاسگاه‌های نیروی انتظامی در نقاط مرزی کشور به‌ویژه سیستان و بلوچستان کار با سرعت و قوت در حال انجام است.

وی در مورد اقدامات انجام شده در زمینه مقابله با مواد مخدر صنعتی در کشور بیان کرد: در سه سال اخیر شاهد اصلاح قانون در رابطه با مصرف مواد مخدر صنعتی در ایران بودیم، زیرا در گذشته مصرف این مواد به عنوان مواد دارویی غیر مجاز، مجازاتی نداشت اما امروزه مجازات‌های خیلی سنگین برای این قضیه تعیین شده است.

احمدی مقدم گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر در زمینه جلوگیری از واردات، تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی کارهای خوبی انجام داده و تاکنون باندهای قاچاق زیادی در این زمینه منهدم شده است و قوه قضاییه نیز مجازات‌های سنگینی را برای اعضای این گروه‌ها اعمال کرد که باعث ایجاد یک سکته در تولید و ترانزیت این مواد در کشور شد.

وی افزود: سرعت عمل و قاطعیت دستگاه قضایی و پلیس مبارزه مواد مخدر و افزایش آگاهی مردم نسبت به مصرف مواد مخدر صنعتی می‌تواند در مسیر تسلط بر این آسیب اجتماعی در کشور کمک شایان توجهی باشد.

فرمانده نیروی انتظامی اظهار داشت: با هدف مبارزه با فساد در بدنه ناجا پاداش معادل رشوه رد شده از سوی ماموران فعال در مرزبانی و نیروی انتظامی کشور پرداخت می‌شود.

وی افزود: نیروی انتظامی علاوه بر سخت گیری‌ها مراقبت‌هایی که برای مبارزه با فساد در درون خود انجام می‌دهد به اجرای برنامه‌های تشویقی در این رابطه نیز توجه زیادی دارد.

وی اظهار داشت: پرداخت فوق العاده مرزی به کارکنان شاغل در مرز، پرداخت پاداش رد رشوه چیزی در معادل آن رشوه‌ای که مامور می گیرد و ضمیمه پرونده می‌کنند، پاداش‌هایی در رابطه با کشف جرایم مختلف و مواد مخدر از جمله برنامه‌های تشویقی اجرایی در بدنه نیروی انتظامی ایران محسوب می‌شود.

وی گفت: این اقدامات باعث می‌شود ماموران نیروی انتظامی به دلایل مختلف از جمله درآمد پایین به جای تلاش برای کسب مال نامشروع، از مسیر قانونی معادل و حتی بیشتر از آن مال را به‌دست آورند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: با توجه به توسعه امور رفاهی از جمله پرداخت وام مسکن و کمک هزینه‌هایی برای ازدواج، سفرهای زیارتی و پرداخت بسته‌های مواد غذایی در بین تمام کارکنان شاغل در این ارگان با هدف رفع بخشی از مشکلات معیشتی شاهد کاهش شدید جرایم و تخلفات در درون سازمان هستیم.

وی اظهار داشت: شاخص‌های عملکردی نیروهای انتظامی سیستان و بلوچستان در همه بخش‌ها رو به رشد است و بر اساس ارزیابی‌های انجام شده چهار نمره ارتقا در کارنامه این ارگان نسبت به دو سال قابل مشاهد می‌شود.

وی با بیان اینکه روزانه 25 فقره سرقت ریز و درشت در سیستان و بلوچستان رخ می‌دهد، گفت: آمار جرایم در این استان از میانگین‌های کشور پایین‌تر است زیرا روزانه به ازای هر 100 هزار نفر یک فقره سرقت در منطقه اتفاق می‌افتد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز