خطیب جمعه چابهار با اشاره به نبش قبر «حجر ابن عدی »:

نبش قبر مسلمان از نظر شیعه و سنی حرام است

۱۳۹۲/۰۲/۱۴ - ۰۲:۲۶:۰۶
کد خبر: ۱۲۰۲۲۴
نبش قبر مسلمان از نظر شیعه و سنی حرام است
خطیب جمعه چابهار گفت: تمامی علمای شیعه و سنی، نبش قبر مسلمان را حرام می‌دانند و این اقدام اخیر در مورد یکی از صحابه پیامبر به طور قطع کار دشمنان است.

به گزارش خبرنگار برنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام سید محمد موسوی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه چابهار در مسجد امام حسین(ع) در جمع نمازگزاران با تبریک ولادت حضرت فاطمه(س) و روز زن و نیز روز معلم اظهار داشت: شهید بزرگوار مرتضی مطهری با توجه به زمان و جامعه با تألیف کتاب‌ها و سخنرانی‌ها وارد میدان می‌شود و توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کند.
 
وی افزود: تاکنون کتاب‌های شهید مطهری راه‌گشای مشکلات جامعه بوده و هست. امام جمعه چابهار در زمینه مقام معلم اضافه کرد: معلم اولیه انسان‌ها، خداوند است، طبق آیات اولیه شوره «الرحمن» که آیه چنین است «الرحمن علم‌القرآن» مقام علم بسیار والا است و علم باید در رشد متعلمان تلاش و کوشش کند.

موسوی به مسائل کشورهای اسلامی پرداخت و بیان داشت: در کشورهای اسلامی هر مسلمانی کشته می‌شود پای برخی از کشورها از قبیل عربستان و قطر در میان است و به طور علنی اعلام می‌دارند که از تروریست‌های سوریه حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کنند در واقع این کشورها می‌خواهند با این کشتار مسلمانان، خوش‌خدمتی بزرگی به آمریکا و اسرائیل بکنند.
 
وی به نبش قبر حجرابن‌عدی یکی از صحابه پاک پیامبر (ص) اشاره کرد و گفت: دشمنان با این حرکت قصد برهم زدن وحدت مسلمانان را داشته در حالی که تمامی علمای تشیع و تسنن، نبش قبر مسلمان را حرام می‌دانند و این کار به طور یقین کار تشیع و تسنن نیست بلکه کار دشمنان اسلام است.

خطیب جمعه چابهار در ادامه به انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و عنوان داشت: مردم باید با حضور باشکوه و حداکثری در انتخابات، حماسه بیافرینند و کاندیداها یکدیگر را تخریب نکنند.

موسوی همچنین با اشاره به دیدار کارگران با مقام معظم رهبری افزود: کارگران باید کیفیت کار خود را افزایش دهند تا مردم نسبت به خرید کالاهای داخلی رغبت زیادی داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز