آیت الله عباسعلی سلیمانی:

مسئولان شرایط حضور سرمایه‌گذاران در استان را آسان کنند

۱۳۹۳/۰۷/۲۷ - ۱۵:۰۲:۳۷
کد خبر: ۲۲۹۷۷۲
مسئولان شرایط حضور سرمایه‌گذاران در استان را آسان کنند
امام جمعه زاهدان گفت: استاندار و دیگر مسئولان اجرایی استان تلاش کنند تا شرایط را برای تسهیل حضور سرمایه‌گذاران در این استان فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار برنا از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی با تاکید بر رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان در زمینه معادن بسیار غنی است به طوری که در سطح کشور حرف نخست را می‌زند بنابراین مسئولان استانی باید تلاش کنند تا با عزم و مدیریت جهادی، بتوانند ظرفیت‌های بالقوه استان را تبدیل به بالفعل سازند.

وی افزود: وجود ذخایر معدنی غنی از قبیل مس، آهن، تیتانیوم، نیکل و طلا در استان نشان دهنده این است که استان ما با وجود این همه ذخایر معدنی عظیم می‌تواند به قطب صادر کننده انواع سنگ‌های معدنی تبدیل شود.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سهم استان سیستان و بلوچستان در کشف ذخایر معدنی کم است و مسئولان در این زمینه مدیریت و برنامه‌ریزی صحیحی انجام نداده‌اند، تصریح کرد: از آنجایی که دولت اهتمام ویژه‌ای به توسعه و ترقی استان‌های محروم دارد به ویژه نگاه خاصی به سیستان و بلوچستان داشته، مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان باید با اجرای برنامه‌های توسعه‌ای صحیح به این مهم بیشتر مبادرت کرده و با جذب سرمایه‌گذاران به استان و تسهیل شرایط برای حضور هرچه بیشتر آنان، نبض اقتصادی استان را به تپش درآورند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه به همت مسئولان و دولت از سال 87 تاکنون در زمینه اکتشافات ذخایر فلزی استان اقدامات بسیار خوبی انجام شده و در این زمینه توانسته‌ایم در سطح کشور سهم قابل قبولی را به خود اختصاص دهیم.
 
وی بیان کرد: در گذشته استان ما تنها در عرصه سیمان سرمایه‌گذاری داشت اما امروز با تدبیر دولتمردان زمینه و شرایط برای ساخت کارخانه‌های مختلفی از قبیل مس چهل کوره، کارخانه فرآوری آنتیموان و طلا و تیتانیوم در استان فراهم شده و در حال ساخت است.
 
امام جمعه زاهدان گفت: با احداث هر یک از این کارخانه‌ها، زمینه برای اشتغال هزاران نفر در سطح استان فراهم می‌شود.

سلیمانی تصریح کرد: با پیگیری‌ها و تدابیر مسئولان استانی و کشوری در زمینه توسعه استان، اقدامات بسیار مناسبی در زمینه فعالیت‌های بخش کشاورزی و استفاده از روش‌های نوین آبیاری و اصلاح کشت و بهره‌وری از ذخایر انرژی صورت پذیرفته که استان را در مسیر ترقی و پیشرفت قرار داده است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی با توجه به مهیا بودن شرایط برای سرمایه‌گذاری، با هدف سرمایه گذاری در راستای توسعه استان به این منطقه بیایند و با انجام پروژه‌های بزرگ به اقتصاد این خطه کمک کنند.

آیت الله سلیمانی تاکید کرد: از مسئولان اجرایی و به ویژه استاندار نیز می‌خواهیم تا شرایط را برای حضور بیشتر سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در استان تسهیل و روان سازی کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز