استان سیستان و بلوچستان

مردم باید با جایگاه حساس ولایت فقیه در جامعه آشنا شوند.

۱۳۹۰/۰۳/۱۶ - ۱۳:۳۷:۰۰
کد خبر: ۵۴۳۳۶
امام جمعه زاهدان :روحیه خودباوری، داشتن جوهره اجتهادی، ساماندهی حركت مردم در مسیر حقانیت و ساماندهی وقایع امروز و فردا، رسالت ولی‌فقیه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلای قدس شهرستان زاهدان اظهار داشت: ولی‌فقیه به بهترین شكل ممكن دین اسلام و اهداف و نتایج آن را در جامعه بشری پیاده می‌كند بنابراین ضروری است تا مردم با جایگاه حساس ولایت‌فقیه در جامعه آشنایی بیشتری پیدا كنند.

خطیب جمعه زاهدان در ادامه به تحولات به وجود آمده در اثر پیاده شدن دین در كشورمان اشاره كرد و گفت: ورود خواهران به حوزه دانشگاه و عرصه كار در چارچوب نظام دینی آمیخته با رعایت عفت و حجاب است.

سلیمانی بیان كرد: دادن خدمات به عموم مردم، تكریم عمومی مردم، توجه به سرنوشت مردم و ایجاد فضای باز برای نقد در جامعه از جمله بركات نظام جمهوری اسلامی است.

امام جمعه زاهدان تصریح كرد: امام خمینی (ره) قطب نمای واقعی در نظام الهی در پرداختن به شیوه، روش و رفتار ماست.

وی به موضع شفاف امام در برخورد با جریانات سیاسی باطل و منحرف اشاره كرد و افزود: «از گروه های خائن متنفر و بیزارم و آنها را خائن به مذهب میدانم، من تا زمانی كه زنده هستم نمیگذارم تا انقلاب به دست بیگانگان بیفتد» و غیره... از جمله بیانات امام خمینی در برابر جریانات سیاسی باطل و منحرف است.

سلیمانی اضافه كرد: انقلاب اسلامی درس‌های عبرت آموز در خود جا داده است كه ما باید این درس‌ها را بیاموزیم تا فریب افراد منحرف را نخوریم.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، فرصت مناسبی است برای اینكه یك تكانی به خود دهیم و ما باید در زندگی خود بازنگری كنیم و بیندیشیم كه ما برای تقویت و پیشرفت نظام چه كرده‌ایم.

سلیمانی اظهار داشت: مالكیت‌های كلان، تجارت آزاد و خارجی، سودهای بدون كار، صنایع، كارخانجات، كشاورزی در مزارع بزرگ، پدیده‌هایی هستند كه اگر در چنگال ظالمان بیفتد نظام سرمایه‌داری و استعماری و بردگی شكل می‌گیرد.

وی اضافه كرد: اگر پدیده‌های ذكر شده در مسیر درست بكار گرفته شود رفاه عمومی، رشد اقتصادی و پیشرفت و توسعه در زمینه‌های گوناگون به دنبال دارد.

وی گفت: در جامعه‌ای كه امربه معروف و نهی از منكر جایگاهی نداشته باشد آن جامعه بر اساس دین مبین اسلام بنا نشده است.

امام جمعه زاهدان افزود: جامعه اسلامی حول محور عدالت اجتماعی بنا شده است كه در این زمینه رهبری نقش مهمی دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز