استاندار فارس:

منطقه ویژه اقتصادی شیراز پیشرفت مناسبی خواهد داشت

۱۳۹۱/۰۷/۲۵ - ۱۴:۱۷:۰۷
کد خبر: ۱۰۴۴۸۴
منطقه ویژه اقتصادی شیراز پیشرفت مناسبی خواهد داشت
استاندار فارس گفت: با اعمال قوانین و فرصت‌هایی كه در منطقه ویژه اقتصادی شیراز ایجاد شده است، این منطقه پیشرفت مناسبی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، مهندس حسین صادق عابدین در حاشیه جلسه بررسی مشكلات صنعتگران فعال در منطقه ویژه اقتصادی شیراز، در جمع خبرنگاران توصیه كرد صنایعی كه می‌توانند در بخش صادرات فعالیت كنند و قادرند كالاهایی برای رقابت با نمونه‌های خارجی تولید كنند، در منطقه ویژه اقتصادی شیراز سرمایه گذاری كنند.

وی با اشاره به وضعیت نرخ ارز در بازار و تاثیر آن در صادرات كالاهای تولید داخل، افزود: در وضعیت فعلی، شرایط بسیار مناسبی برای صادرات كالاهای ایرانی فراهم شده است و به سرعت می توان میزان صادرات كشور را افزایش داد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به حضور مدیران استان در منطقه ویژه اقتصادی شیراز برای صدور مجوزهای لازم برای تسهیل در فعالیت صنایع مستقر در این منطقه، اظهار داشت: مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز باید دفتر پیشخوان خدمات دولت را در این محل راه اندازی و فرآیندهای اخذ مجوزهای لازم برای فعالیت صنایع متقاضی فعالیت در منطقه ویژه را با سرعت بیشتری پیگیری كند و چنانچه این طرح موفق بود از این الگو در شهرک‌های صنعتی استان هم استفاده خواهد شد.

استاندار فارس با تاكید بر این كه دستگاه‌های اجرایی استان آمادگی دارند مجوزهای لازم برای راه اندازی واحدهای صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی شیراز را به سرعت صادر كنند، افزود: هیأت محترم دولت، اختیارات كاملی را در اختیار استان‌ها قرار داده‌اند و مدیریت ارشد استان آمادگی دارد از همه این اختیارات برای كمک به واحدهای صنعتی استفاده كند.

صادق عابدین با بیان این كه بانک‌های استان فارس منابع خوبی در اختیار دارند، گفت: صاحبان صنایع باید همت كنند و با ارایه درخواست‌های قانونی و رعایت ضوابط مدنظر بانک‌ها، از این فرصت به صورت مطلوب بهره برداری كنند.

وی با تاكید بر این كه به شعارهایی كه در مورد خروج سرمایه از استان فارس بیان می‌شود اعتقادی ندارد، گفت: بانک‌های استان فارس در سال جاری 75 میلیارد تومان در بخش مقام سازی خانه‌های روستایی و حدود 350 میلیارد تومان در بخش توسعه كشاورزی هزینه خواهند كرد كه ارقام قابل توجهی است.

استاندار فارس با تاكید بر این كه تلاش می‌كنیم فاصله بین منابع و مصارف را در بانک‌های استان به حداقل برسانیم، اظهار داشت: بیشتر بانک‌ها در زمینه ارایه تسهیلات برای مقاوم سازی خانه‌ها روستایی خوب عمل كرده‌اند و امیدواریم سایر بانک‌ها نیز تلاش لازم را در این زمینه داشته باشند.

گفتنی است در حاشیه این دیدار با حضور استاندار فارس، حسینیه منطقه ویژه اقتصادی شیراز مورد بهره برداری قرار گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز