مدیر گروه توسعه شبکه بهداشت خانواده خبر داد

عملکرد فارس در اجرای پزشک خانواده مورد تمجید مشاوران سازمان بهداشت جهانی قرار گرفت

۱۳۹۱/۱۰/۲۶ - ۰۹:۵۸:۱۶
کد خبر: ۱۱۱۳۴۸
عملکرد فارس در اجرای پزشک خانواده مورد تمجید مشاوران سازمان بهداشت جهانی قرار گرفت
مشاوران سازمان بهداشت جهانی (WHO) در بازدید از شیوه اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در مناطق شهری شیراز، عملکرد استان فارس را در این برنامه مورد تمجید قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، مشاور رییس دانشگاه و مدیر گروه توسعه شبکه در این رابطه، گفت: تیم مشاوران سازمان بهداشت جهانی تحت مسوولیت صلاح طویلا، مدیر مراقبت‌های بهداشتی اولیه از سطوح یک، دو و سه برنامه پزشک خانواده شهری در شیراز بازدید کردند.

عبدالرسول همتی افزود: این تیم از مطب‌های خصوصی و درمانگاه خصوصی در سطح یک، درمانگاه تخصصی امام رضا (ع) در سطح 2 و بیمارستان شهید رجایی به عنوان اجرا کننده سطح 3 پزشک خانواده بازدید کردند و در هر یک از این بازدیدها با روند اجرای برنامه در هر یک از سطوح آشنا شده و با مجریان برنامه‌ها به طور مفصل صحبت و مصاحبه کردند.

وی اظهار داشت: مشاوران سازمان بهداشت جهانی در جلسه ستاد اجرایی پزشک خانواده استان فارس نیز که با حضور روسای دانشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز، جهرم و فسا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مدیران سازمان‌های بیمه گر و سایر اعضا برگزار شد، شرکت کردند و ضمن آشنایی با روند برگزاری جلسات ستاد اجرایی، به پرسش و پاسخ با ریاست دانشگاه و سایر مسولان پرداختند.

همتی بیان کرد: اداره کل بیمه سلامت ایرانیان نیز توسط این سیستم مورد بازدید قرار گرفت که طی آن با چگونگی روند اخذ قرار داد با پزشکان خانواده، ارایه و بررسی اسناد و شیوه پرداخت‌ها آشنا شدند.

وی گفت: در جلسه پایانی که به منظور جمع بندی نظرات مشاوران سازمان بهداشت جهانی تشکیل شد، این تیم با تمجید از عملکرد استان فارس به دلیل اجرای موفق برنامه پزشک خانواده، عقیده داشتند فعالیتی که در استان فارس صورت گرفته که بر اساس آن فرهنگ سازی همزمان با اجرا انجام می‌شود، روش مناسبی است و علاوه بر این بر فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بیشتر تاکید کردند.

همتی افزود: این مشاوران معتقد بودند فرهنگ سازی در جامعه و به مردم وظیفه پزشک خانواده است و پزشکان خانواده باید توجیه شده باشند و به برنامه ایمان داشته باشند تا خودشان مردم و بیماران را آموزش دهند و در حقیقت پایه اصلی و فرهنگ سازی مردم باید پزشکان خانواده باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز