سرپرست امور گردشگری فارس:

شیراز میزبان همایش تخصصی گردشگری نوروز می‌شود

۱۳۹۱/۱۲/۱۵ - ۱۰:۵۲:۵۴
کد خبر: ۱۱۵۲۵۰
شیراز میزبان همایش تخصصی گردشگری نوروز می‌شود
امیر حسین حکمت نیا از برگزاری همایش گردشگری در شیراز به منظور پاسداشت فرهنگ‌ها و آئین‌های نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، امیر حسین حکمت نیا سرپرست امور گردشگری فارس با اعلام این خبر افزود: این همایش تخصصی با همکاری بخش خصوصی برگزار می‌شود که شامل دو سخنرانی تخصصی واحیای فرهنگ سفره‌های 7 میم، سفره حضرت خضر، سفره هفت سین، ننه سرما و اجرای مراسم نمادین ننه سرما و پخت شیربرنج است.

حکمت نیا با اشاره به اینکه نوروز فرصتی است که گردشگر بیشتر در نوروز بماند، گفت: مفهوم ما از نوروز 1 تا 13 فررودین نیست بلکه مفهومی است که از سده‌های دور نیز بر این باور بودند، یعنی از اسفند تا اردی بهشت ماه.

وی با اشاره به این موضوع که فارس با داشتن 29 شهرستان دارای فرهنگ‌ها و آئین‌های متنوعی است،خاطرنشان کرد: منظور از سفره هفت میم سفره‌ایی است که مردم قدیم شیراز پهن کردند شامل مرغ، ماهی، میگو، مسقطی، ماست، مویز و مدنی یا لیمو شیرین است و همچنین منظور از سفره حضرت خضر سفره‌ای است که با آئین قدس اسلام پیوند خورده و سفره دعا نوشته‌ایی است که برای خیرات پهن می‌کردند و فرنی، کلوچه و مسقطی، شکر پلو، سوهان، شوید با قلا، قوتک، حلوا شرکی، سبزی، شمع، گندم، سبزی، سکه وکاچی با بونه در آن قرار می‌دادند.

لازم به ذکر است؛ این همایش ساعت 15 روز 14 اسفند ماه سال جاری در تالار شهید دستغیب مجتمع فرهنگی تفریحی جهاددانشگاهی واقع در خیابان ساحلی برگزار می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز