استاندار فارس:

مجامع علمی دنیا نام خلیج فارس را پذیرفته‌اند

۱۳۹۲/۰۲/۱۳ - ۱۷:۵۴:۰۳
کد خبر: ۱۲۰۱۹۳
مجامع علمی دنیا نام خلیج فارس را پذیرفته‌اند
حسین صادق عابدین گفت: مجامع علمی و معتبر دنیا نام خلیج فارس را پذیرفته‌اند و ارزشی برای نام‌های مجعول قائل نیستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، مهندس حسین صادق عابدین در همایش ملی بررسی حقوقی و تاریخی خلیج فارس كه با حضور حقوقدانان برجسته كشور در شیراز برگزار شد، با بیان این كه مبانی تاریخی و علمی نام خلیج فارس و نگاه‌های تاریخی به آن در ایران، منطقه و سراسر جهان بسیار مستحكم است، اظهار داشت: محافل علمی و حقوقی دنیا نگاه مثبتی به نام‌های مجعول ندارند و برای آن‌ها پایه و اساسی قائل نیستند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تاكید بر این كه نگاه حقوقی به موضوع نام خلیج فارس، ضروری و مهم است، با قدردانی از كانون وكلای دادگستری استان فارس، خاطر نشان كرد: برگزاری این همایش حقوقی در كشور مسئله لازمی بود كه خوشبختانه با اهتمام كانون وكلای دادگستری استان فارس، برگزار شد.

وی با اشاره به این كه بیشتر سمینارها و همایش‌ها به وسیله دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود، افزود: این همایش ملی تفاوتی اساسی با سایر جلسات دارد؛ زیرا گروهی كه كارشناس امور حقوقی بوده و متولی مسائل حقوقی جامعه هستند، برای بررسی مبانی حقوقی نام خلیج فارس دست به كار شده‌اند و برای اثبات آن تلاش می‌كنند.

استاندار فارس تاكید كرد: با چاپ و انتشار نتایج علمی و حقوقی این همایش، مبانی ارزشمندی برای اثبات نام خلیج فارس به صاحب نظران عرضه خواهد شد.

نظر شما