در شیراز صورت می‌گیرد

برگزاری نمایشگاه اولین جشنواره ملی خوشنویسی و نقاشیخط کاتبان‌وحی

۱۳۸۹/۱۱/۱۷ - ۱۱:۱۸:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۶۴
برگزاری نمایشگاه اولین جشنواره ملی خوشنویسی و نقاشیخط کاتبان‌وحی
360 اثر راه یافته به مرحله نهایی داوری اولین جشنواره ملی خوشنویسی و نقاشیخط کاتبان وحی 21 بهمن هم‌زمان با افتتاح این جشنواره در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: موضوع اولین جشنواره ملی خوشنویسی و نقاشیخط کاتبان وحی، آیات کلام الله مجید است که گرایش هایی از جمله نستعلیق - شکسته نستعلیق - ثلث - نسخ - نقاشیخط - گرایش های نوین خوشنویسی را شامل بوده است.

وی توزیع عادلانه فعالیت ها و برنامه های قرآنی با توجه به استعدادها و اقتضائات سراسر کشور را از جمله اهداف میزبانی اولین جشنواره خوشنویسی و نقاشیخط کاتبان وحی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس دانست و افزود: استان فارس موج آفرینی و رغبت انگیزی در عرصه قرآن و هنر که از دیگر اهداف کلان جشنواره آیات است را به خوبی به وجود آورده است.

فخرایی ارتباط بیشتر و عمیق‌تر هنرمندان با مفاهیم قرآنی، ایجاد زمینه مناسب برای ارتباط و تبادل تجربه‌های هنری هنرمندان سراسر کشور، توجه به تجربه‌های تصویری نو و خلاقانه هنرمندان جوان و جویای نام در جهت ترویج فعالیت های قرآنی و بررسی و تأکید بر زمینه‌های هویت فرهنگی و معنوی هنر اسلامی را از جمله اهداف این جشنواره دانست و گفت : با توجه به اولین دوره برگزاری سعی شد از اساتید مطرح ملی جهت داوری هر رشته بهره لازم برده شود.

وی با اشاره به شرایط ثبت نام و استقبال بی نظیر هنرمندان سراسر کشور از این جشنواره تصریح کرد: دبیرخانه جشنواره با بهره گیری از فضای اینترنت و ایجاد پایگاه اطلاع رسانی توانست در مدت زمان کوتاهی تعداد 900 اثر از 460 هنرمند را جمع آوری کند.

فخرایی افتتاحیه جشنـواره را 21 بهمن ماه 89 اعلام کرد و اظهار داشت : داوری جشنواره، در روزهای 22 و 23 بهمن ماه 89 انجام و پس از آن مراسم اختتامیه و اهدای جوایز در یکشنبه اول اسفند ماه 89 برگزار خواهد شد.

نظر شما