رییس شورای تامین شهرستان شیراز:

امنیت پایدار باید با حفظ ارزش‌ها محقق شود

۱۳۹۳/۰۳/۲۷ - ۲۰:۴۳:۵۷
کد خبر: ۱۹۶۲۶۸
امنیت پایدار باید با حفظ ارزش‌ها محقق شود
مصطفی امیری گفت: تولید امنیت، حفظ امنیت و مبارزه با عناصر ضد امنیت سه شاخصه مهم فعالیت در حوزه امنیتی است که باید با جدیت و حساسیت مورد پیگیری قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از شیراز، مصطفی امیری در نشست تعامل و هماهنگی فرمانداری و روسای انتظامی شهرستان شیراز و تعدادی از پلیس های تخصصی فرماندهی انتظامی استان با تاکید بر ضرورت اجرای طرح های امنیتی در شهرستان شیراز در راستای ارتقای مولفه های امنیت در این شهرستان اظهار کرد: به زودی در راستای تقویت و ارتقای امنیت در شهرستان شیراز طرح های امنیتی با حضور عوامل انتظامی، امینتی و سایر دستگاه‌های متولی اجرایی می شود.

رییس شورای تامین شهرستان شیراز ابراز کرد: در سالی که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری به سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است می‌توان با همکاری و تعامل خوب با نیروهای امنیتی و انتظامی از عهده و ظایف و تامین همه جانبه امنیت در شهرستان برآییم.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به عقول جمعی و اصل مسئولیت پذیری افزود: توجه عقول جمعی جزء اسناد بالادستی نظام جمهوری اسلامی است که باید این مهم در دستور کار دستگاه های متولی ساماندهی امر امنیت قرار گیرد.

امیری خطاب به روسای کلانتری های شیراز ابراز کرد: شما نقش هدایت و راهبردی در اجرای طرح های توسعه ای و امنیتی دارید و خدمت و نوع کار بی شائبه شما به دلیل اینکه وقت و زمان نمی شناسد شایسته تقدیر است.

فرماندار شهرستان شیراز ادامه داد: امنیت حقی عمومی و متعلق به تمام مردم است که همه باید از این حق طبیعی بهره مند شوند.

وی با تاکید بر تامین امنیت پایدار توام با حفظ ارزش ها در ادامه گفت: در نظام بالادستی ما آنجا که با سختی ها مواجه می شویم خداوند در قرآن کریم ما را به جهاد رهنمون می کند، لذا باید اقدام جهادی را در دستور کار قرار دهیم.

امیری ادامه داد: امروز باید با تلاش جهادی و توجه به فرامین مقام عظمای ولایت در راستای توسعه پایدار کشور تلاش کنیم.

وی با تصریح بر اینکه موضوع امنیت در کنار مقوله هایی همچون اقتصاد، امور اجتماعی و محیط زیست از شاخص های توسعه است، خاطرنشان کرد: در قرب الهی حرکت از عرفان فردی به عرفان اجتماعی است که جوهره این عرفان خدمت است بنابراین خدمت اگر با حسن نیت همراه باشد توفیق است نه منت.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان شیراز با اشاره به موضوع اصل 22 قانون اساسی مبنی بر مصون بودن از تعرض جان، مال، حیثیت، مسکن و شغل اضافه کرد: اصل 3، 10 و 22 قانون اساسی تاکید بر ایجاد امنیت دارد که تامین این امنیت به عهده دولتمردان است.

وی تاکید کرد: تولید امنیت، حفظ امنیت و مبارزه با عناصر ضد امنیت سه شاخصه مهم فعالیت در حوزه امنیتی است که باید با جدیت و حساسیت مورد پیگیری قرار گیرد.

امیری با تاکید بر حفظ تامین امنیت پایدار یادآور شد: بدون ایجاد اشتغال، عدالت اجتماعی و عدالت توزیعی و بدون برقرار کردن عدالت سیاسی پرداختن به امنیت فقط هزینه به همراه دارد و کاربردی نیست.

وی تصریح کرد: عدالت توزیعی به معنای توزیع امکانات در همه نقاط است، اگر امکانات به طور یکسان توزیع نشود نمی توانیم شاهد ایجاد امنیت باشیم.

فرماندار شهرستان شیراز بیان کرد: سرعت، دقت و رعایت تقوا در امر رسیدگی به مطالبات مردم در کلانتری ها باید مورد توجه باشد و برخورد مناسب و خوش اخلاقی نیز باید در سرلوحه امور باشد.

امیری خاطرنشان کرد: برخورد قانونی مطابق شرع مقدس با مجرمین با همکاری مقامات قضایی باید مورد اهتمام جدی قرار گیرد.

گفتنی است؛ پیش از سخنان فرماندار شیراز اقدامات انتظامی استان را در حوزه امنیت توسط فرماندهان و روسای کلانتری شیراز ارائه شد.

شایان ذکر است در این نشست از عوامل امنیتی و انتظامی شهرستان شیراز تقدیر شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز