فعالیت انسان دوستانه فرماندار شیراز :

با وساطت فرماندار شیراز ، قاتل از چوبه دار نجات یافت

۱۳۹۳/۰۸/۰۸ - ۱۳:۲۴:۱۱
کد خبر: ۲۳۳۴۸۳
با وساطت فرماندار شیراز ، قاتل از چوبه دار نجات یافت
با وساطت فرماندار شیراز ، جوان 21 ساله ای سه روز قبل از اجرای حکم قصاص با رضایت اولیای دم عمر دوباره یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از شیراز ، یک درگیری لحظه ای در شهرک جوادیه شیراز ، در سال 91 امین زحمتکش 22 ساله با ضربه کارد آشپزخانه توسط غلامرضا ب 19 ساله به قتل رسید دقایقی بعد با حضور ماموران کانتری در محل حادثه قاتل در محل حادثه بازداشت شد و پس از برگزاری چندین جلسه دادگاه حکم قصاص وی از سوی محاکم قضایی صادر می شود.

اما در حالی که سه روز بیشتر به اجرای حکم قصاص باقی نمانده بود ، فرماندار شیراز در یک اقدام خداپسندانه اقدام به جلب رضایت خانواده مقتول نمود.

به همین مناسبت ، فرماندار شیراز در نشستی که باحضور خبرنگاران و خانواده مقتول برگزار شد گفت: بخشندگی از صفات حضرت باری تعالی است که این صفت پسندیده را به عنوان ودیعه در وجود انسان ها به امانت سپرده، اما هر ظرفی پذیرش آن را ندارد و تنها کسانی هم صفت خدای متعال می گردند که قابلیت این رسالت عظیم را دارند.

مصطفی امیری اظهار داشت: اقدام ماندگار خانواده مقتول و گذشتی که در حق خانواده ای مأیوس، انجام دادند و اینکه گنه کاری را در شرف مرگ مورد عفو و بخشش قرار دادند، موجب رضایت خدا و خلق خدا خواهد شد.

او افزود : بی شک عفو این متهمان به قصاص از سوی اولیای دم ، نه تنها در ارادئه تصویر واقعی دین مبین اسلام که به حق آئین مهروزی ، گذشت و ایثار است ، به جهانیان موثر است بلکه این عمل خدا پسندانه در رشد کمال انسانی، سلامت جسمی ، روانی و بهبود روابط اجتماعی جامعه و نیز نزدیکی بندگان به خداوند آمرزنده و مهربان آثار بسیار ارزشمندی دارد.

فرماندار شیراز، اضافه کرد: همانگونه که مولای متقیان امام علی (ع) می فرماید: «العفو مع القدرة جنّة من عذاب الله سبحانه؛(31) عفو و گذشت به هنگام قدرت، سپری است در برابر عذاب الهی». این گذشت نیز در هنگام قدرت توشه ای است برای آخرت خانواده مقتول و فرزند مرحومشان.

او با اعلام اینکه قاتل بزودی آزاد خواهد شد اظهار داشت : علاوه بر فعالیت های سیاسی،اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی که در فرمانداری جریان دارد این امر خداپسندانه را وظیفه خود دانستیم .

امیری با بیان این مطلب که رضایت خانواده مقتول منجر به برطرف شدن اختلاف دو خانواده گردید ،اظهار امیدواری کرد که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی بین جوانان نباشیم.

همچنین در نشست یاد شده، مادر قاتل در حالی که با چادر مشکی اش، اشکهایش را پاک می کرد از روزهای سخت گذشته سخن گفت: در این مدت برای هر دوی آنها ناراحت بودم و زجر میکشیدم و امروز که به لطف خداوند با بزرگ منشی مادر امین فرزندم عمری دوباره یافته اول خدارا شاکرم و بعد هم از گذشت خانواده مقتول که میتوانستند فرزندم راقصاص کنند اما گذشت کردند و از فرماندار شیراز هم که با همه مشغلات و گرفتاری هایی که داشتند وقت گذاشتند و برای این کار خیر واسطه شدند سپاسگذارم.

در ادامه دهقانی یکی از یاوران شورای شهرک جوادیه شیراز نیز ضمن تقدیر از گذشت خانواده مقتول گفت: امروز ما به داشتن مسئولانی همچون فرماندار شیراز که باهمه مشغلات کاری برای خوشحالی یک مادر مایوس همت می کند و قدم پیش می گزارد ،افتخار میکنیم.

مادر مقتول نیز در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: من قاتل فرزندم را به فرزندان حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت علی اکبر امام حسین (ع) بخشیدم .

لازم به ذکر است در این مراسم فرماندار شیراز با اهدای لوح تقدیر از خانواده مقتول قدردانی کرد.

نظر شما