مدیرکل شرکت پست استان‌فارس در گفت‌وگو با برنا خبر داد

استعلام اینترنتی کدپستی به متقاضیان دولتی و غیردولتی

۱۳۸۹/۱۰/۰۶ - ۱۴:۵۲:۰۰
کد خبر: ۲۶۰۱
استعلام اینترنتی کدپستی به متقاضیان دولتی و غیردولتی
طرح استعلام اینترنتی کدپستی 10رقمی که مورد نیاز همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی است، در آینده نزدیک به اجرا درمی‌آید.

به گزارش خبرگزاری برنا، مدیرکل شرکت پست استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار برنا در شیراز گفت: با اجرای این طرح همه نهادها و دستگاه ها می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت پست فارس از کدپستی 10 رقمی آگاه شده و تاییدیه آن را دریافت کنند.

وی اظهار داشت: تا پیش از این دستگاه ها و نهادهای مختلف باید درخواست خود را به شکل مکتوب استعلام می‌کردند و برای دریافت کد پستی حضوری مراجعه می‌نمودند.

نجاری ادامه داد: مطابق قراردادی که با بانک سپه بسته شده سازمان ها می‌توانند از این به بعد به جای مراجعه حضوری، کدپستی خود را به شکل آن‌لاین دریافت کنند.

مدیرکل شرکت پست استان فارس به وضعیت مرکز آموزش علمی و کاربردی پست استان اشاره کرد و گفت: پیرو تفاهم‌نامه‌ای که مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی با ریاست دانشگاه علمی و کاربردی امضا کرده مقرر شد در استان های بزرگ کشور، مرکز آموزشی علمی و کابردی در حوزه پست و خدمات پستی راه‌اندازی شود.

وی اضافه کرد: مطابق این تفاهم‌نامه موفق شدیم از آبان ماه امسال، از طریق آزمون سازمان سنجش با موارد اعلام شده متقاضیان را ثبت نام کنیم.

نجاری بیان داشت: در نخستین نیمسال، این مرکز علمی و کاربردی میزبان 60 نفر از متقاضیان است که البته در ابتدا 120 نفر برای ثبت نام معرفی شده و در نهایت 60 تن از آنها به عنوان دانشجو در این مرکز پذیرش شدند.

مدیرکل پست فارس اذعان داشت: سایر متقاضیان یا منصرف شدند یا انتقالی آنان با مشکل مواجه شده است.

نجاری خاطرنشان کرد: متقاضیان از سراسر استان فارس یا استان های همجوار نظیر بوشهر و کهکیلویه در آزمون مرکز علمی و کاربردی شرکت کردند و این مرکز در شهرستان های استان شعبه دیگری ندارد.

مدیرکل شرکت پست استان فارس گفت: رشته اصلی این مرکز آموزشی مدیریت خدمات پستی در مقطع کاردانی است که ترکیبی از دروس مدیریت، کامپیوتر و دروس تخصصی پست بوده و سرفصل آنها توسط واحد آموزش شرکت پست جمهوری اسلامی تهیه شده است.

وی اظهار اشت: در نیمسال های بعد رشته‌های حسابداری و مدیریت نیز راه‌اندازی شده و متقاضیان می‌توانند در این رشته‌ها به تحصیل بپردازند. همچنین مجوز دوره کاردانی به کارشناسی نیز ارایه می‌شود.

نجاری خاطرنشان کرد: فارس سومین استان کشور بوده که مرکز علمی و کاربردی پست در آن راه‌اندازی شده است.

وی افزود: مرکز علمی و کاربردی پست علاوه بر فارس در استان های تهران، خراسان رضوی و مازندران راه‌اندازی شده است.

مدیرکل شرکت پست استان فارس به تاثیر هدفمندی یارانه بر خدمات پستی اشاره کرد و گفت: اعتقاد داریم که پست می‌تواند در کاهش هزینه‌های خدمات پستی موثر عمل کند.

نجاری وجود پست و سایر شبکه‌های ارتباطی را در کاهش مصرف انرژی موثر دانست و افزود: در سال جاری خدمات پستی افزایش قیمت ندارند.

وی بیان داشت: قانون هدفمندی یارانه‌ها به نفع مردم و در راستای تحقق عدالت اجتماعی است.

نجاری افزود: قرائن نشان می دهد اجرای هدفمندی یارانه‌ها با اقبال عمومی مواجه شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز