رییس سازمان جهاد كشاورزی فارس:

بدون منابع‌طبیعی امكان توسعه كشاورزی میسر نیست

۱۳۸۹/۱۰/۰۶ - ۱۹:۲۶:۰۰
کد خبر: ۲۶۲۵
بدون منابع‌طبیعی امكان توسعه كشاورزی میسر نیست
اعتقاد مجموعه جهاد كشاورزی این است كه بدون منابع‌طبیعی امكان توسعه كشاورزی میسر نیست.

ه گزارش خبرگزاری برنا از فارس، مهندس مهرزاد خرد در جلسه بزرگداشت هفته منابع طبیعی گفت: با پیوند میان مجموعه منابع طبیعی و منابع پایه آب، خاك، و پوشش گیاهی پایداری در عرصه های تولید محقق می شود.

رییس سازمان جهاد كشاورزی فارس ادامه داد: در هفته منابع طبیعی مشاركت دستگاه های برون سازمانی یكی از اهداف اساسی است كه عمده هدف این مشاركت، پیوند دادن منابع طبیعی و مردم است.

وی در ادامه به حضور و نقش سازمان های مردم نهاد در معرفی و مهم جلوه دادن بحث منابع طبیعی تاكید كرد و گفت: چنین نهادهایی از گذشته نیز در امور منابع طبیعی نقش و مشاركت داشته اند و امسال نیز در این هفته باید از آنان بهره گرفت.

خرد خاطر نشان كرد: مساله منابع طبیعی، مساله درجه 2 نیست و نباید به آن بی توجهی كرد، بلكه باید ضرورت منابع طبیعی بیشتر مورد توجه و عنایت قرار گیرد و حقانیت آن بیش از پیش روشن و تبیین شود.

رییس سازمان جهاد كشاورزی فارس تاكید كرد: اگر اختلاف و ایرادی در بحث مربوط به تصرف اراضی نیز پیش آمده، باید به دنبال راه حل آن گشت.

وی افزود: مسوولیت اراضی در حوزه شهری به عهده سازمان مسكن و شهر سازی و در خارج از حریم شهر در حوزه اداره كل منابع طبیعی است.

مهندس خرد بیان داشت: ازآن جایی كه زمین های اطراف شهر از ارزش بالایی بر خوردارند، دخل و تصرف نیز در آنها از این اراضی سبب تجاوز و دست یازی افراد به این اراضی شده است.

رییس سازمان جهاد كشاورزی فارس ضمن تاكید بر حفظ منابع طبیعی چه در حریم و در خارج از حریم شهرها گفت: حفظ اموال عمومی اوجب واجبات است و حتی اگر دستگاه های متولی كمتر به وظایف خود بپردازند ما وظیفه داریم تذكر و گزارش دهیم و از مبادی قانونی پیگیری های لازم را به عمل آوریم.

وی عملكرد یگان حفاظت منابع طبیعی را مثبت خواند و افزود: عملكرد خوب این یگان سبب شده تا امروزه شاهد كاهش تصرفات و تجاوزات در عرصه منابع طبیعی باشیم.

خرد در بخشی دیگر از سخنان خود بر لزوم تشكیل كمیته هایی برای بزرگداشت هر چه بهتر هفته منابع طبیعی تاكید كرد و بیان داشت: باید هر كمیته به صورت منسجم و با وظایف مشخص تشكیل شود تا بتوان از این هفته نهایت استفاده را برد.

نظر شما