با حضور ۱۴گروه منتخب از استان فارس

جشنواره سرود نغمه‌های آشنا با معرفی گروه‌های برتر به کار خود پایان داد

۱۳۹۰/۰۱/۲۰ - ۱۷:۵۸:۰۰
کد خبر: ۳۴۳۰۵
جشنواره سرود نغمه‌های آشنا با معرفی گروه‌های برتر به کار خود پایان داد
جشنواره سرود نغمه‌های آشنا ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد فارس با اجرای 14گروه منتخب از شهرستان‌های مختلف استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس گفت: در نگاه اول هدف از برگزاری این جشنواره این است که با استفاده از زبان هنر فعالیت های فرهنگی و هنری مساجد را معرفی کنیم و پیام الهی و قرآنی را به نسل جوان و نوجوان منتقل سازیم زیرا مسجد می تواند بال پرواز نسل جوان امروز ما به سمت قله های رفیع باشد.

منصور روشن ضمیر تقویت پیوند بین مسجد و مدرسه را از دیگر اهداف برپایی جشنواره نغمه های آشنا ذکر کرد و افزود: قاطبه مسجدی ها و نمازگزاران در مناسبت های مذهبی، ملی و اعیاد اسلامی می توانند شاهد اجرای زنده گروه های سرود مسجدی باشند زیرا سرود های مذهبی صفادهنده قلب و جلادهنده روح است.

وی تاکید کرد: بار معنوی که در متن سرودها موجود است می تواند آثار تربیتی داشته باشد زیرا خروجی این آثار اگر به حضور نوجوانان و جوانان در مساجد و به خصوص صفوف بهم پیوسته نمازهای جماعت منجر نشود، تاثیری ندارد.

بر اساس این گزارش، در ادامه از بین آثار ارسالی از سوی کانون های فرهنگی مساجد فارس در قالب لوح فشرده به دبیرخانه جشنواره، 14 گروه سرود از شهرستان های شیراز، فیروزآباد، لارستان، فراشبند، قیروکارزین، فسا، استهبان و ارسنجان به اجرای سرود پرداختند.

طبق نظر و بررسی هیات داوران جشنواره و امتیازات بسیار نزدیک به دست آمده، گروه های سرود مصباح الهدی از کانون امام جعفر صادق لارستان و باران از کانون شهید علی نجات ایزدی ارسنجان مقام اول را کسب کردند و گروه های سرود محراب از کانون سیدالشهداء فسا و سفینه النجاه از امام جعفر صادق لارستان نیز به مقام دوم دست یافتند.

همچنین از سوی هیأت داوران گروه های سرود پروردگار از کانون منتظران مهدی (عج) استهبان و منتظران مهدی (عج) از کانون امام مهدی (عج) شیراز به عنوان مقام سوم معرفی شدند و تکخوان های برتر و دوم نیز به همین کانون ها تعلق داشت.

نظر شما