سفیر ایران در قطر:

سرمایه گذاران قطری شیراز را برای فعالیت انتخاب خواهند کرد

۱۳۹۰/۰۳/۲۷ - ۲۰:۴۰:۳۹
کد خبر: ۵۷۶۱۶
سرمایه گذاران قطری شیراز را برای فعالیت انتخاب خواهند کرد
سفیر ایران در قطر گفت: در صورت فراهم بودن شرایط و زیر ساخت‌های لازم، سرمایه‌گذاران قطری فارس را برای فعالیت انتخاب خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، عبدالله سهرابی در حاشیه بازدید سفرهای خارجی مقیم قطر از آرامگاه حافظ و سعدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در صورتی که مسوولان استان همکاری لازم را داشته باشند و زیرساخت های مورد نیاز را فراهم کنند سرمایه گذاران قطری برای انجام فعالیت های مختلف، فارس را انتخاب خواهند کرد.

وی هدف اصلی سفر این سفرا به استان فارس و شیراز را توسعه همه جانبه رابطه ایران با کشورهای حاشیه خلیج فارس عنوان کرد و افزود: سفارت ایران در قطر، فارس را به دلیل قدمت تاریخی و رابطه دیرین با کشورهای منطقه و همچنین به علت اینکه بخش قابل توجهی از اهالی فارس از حدود 700 سال پیش در قطر سکونت داشتند و و این کشور از لحاظ رشد درآمد سالانه رتبه مناسبی در جهان دارد این استان برای حضور سفرا انتخاب شد.

سفیر ایران در قطر بر لزوم ایجاد زیرساخت ها و زمینه های فعالیت سرمایه گذاران قطری در استان فارس از سوی مسوولان این استان تأکید کرد و گفت:چنانچه مسوولان استان فارس زیرساخت های لازم را در استان ایجاد کنند، سرمایه گذاران قطری این استان را برای حضور انتخاب خواهند کرد.

سهرابی به پیگیری ساخت یک بیمارستان تخصصی در قطر اشاره کرد و افزود: تمام سعی ما بر این است تا از پتانسیل های پزشکی استان فارس در این مجموعه استفاده کنیم.

سهرابی از دیگر دلایل انجام این سفر را افزایش پیوندهای اقتصادی دانست و ادامه داد: به دلیل برگزاری رقابت های آینده جام جهانی فوتبال در کشور قطر، این کشور سرمایه گذاری های وسیعی در راستای ایجاد زیرساخت ها انجام می دهد که این شرایط فرصت مناسبی برای حضور سرمایه گذاران ایران در این کشور است.




نظر شما