سرپرست استانداری فارس:

مناسبات حوزه فرهنگی و آی تی فارس و كره جنوبی افزایش می‌یابد

۱۳۹۰/۰۴/۱۳ - ۱۴:۰۱:۰۸
کد خبر: ۶۰۹۲۸
مناسبات حوزه فرهنگی و آی تی فارس و كره جنوبی افزایش می‌یابد
سرپرست استانداری فارس گفت: استان فارس به عنوان قطب الكترونیكی و مخابراتی كشور از توانمندی بسیار بالایی برای توسعه مناسبات این بخش با كشور كره جنوبی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، فرهاد سجادی، سرپرست استانداری فارس گفت: استان فارس به عنوان قطب الكترونیكی و مخابراتی كشور از توانمندی بسیار بالایی برای توسعه مناسبات این بخش با كشور كره جنوبی برخوردار است.

سجادی در جلسه دیدار با «چوی سی جونگ» رییس كمیسیون ارتباطات و رسانه ملی كشور كره جنوبی در شهر مقدس شیراز، با اشاره به توانمدی های استان فارس در بخش الكترونیك وآی تی اظهار داشت: اكنون استان فارس به عنوان قطب الكترونیك، برق و مخابرات كشور شناخته شده و به این دلیل استان فارس از فرصت مناسبی برای توسعه مناسبات با كشور كره جنوبی با محوریت آی تی و الكترونیك برخوردار است.

وی افزود: بیش از 150 واحد تولیدی برق و الكترونیك در استان فعال است و فارس توانایی تامین نیازهای این بخش را در سراسر كشور دارد.

* بهره گیری از توانمندی های كشور كره در زمینه مخابرات و آی تی

سرپرست استانداری فارس بخش انرژی و صنایع پتروشیمی و گاز را از دیگر مزیت های مهم استان فارس در توسعه مناسبات با كشور كره جنوبی برشمرد و خاطر نشان كرد: علاقه مندیم تا همچنان از توانمندی های كشور كره جنوبی در زمینه مخابرات و آی تی بهره گیری كنیم.

سجادی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح كرد: استان فارس با پیشینه غنی فرهنگی و تمدنی خود فرصت بسیار مناسبی برای توسعه مبادلات فرهنگی و گردشگری با كشور كره جنوبی به شمار می رود.

وی بیان داشت: تفاهم نامه های همكاری های دو جانبه میان استان فارس و كشور كره جنوبی پس از طی كردن مراحل قانونی و اجرایی خود در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت امور خارجه منعقد خواهد شد و تلاش می كنیم تا زمینه های همكاری بیشتری میان فارس و كره جنوبی فراهم كنیم.

* فارس ستون تمدن دنیا است

رییس كمیسیون ارتباطات و رسانه ملی كشور كره جنوبی نیز در این جلسه با ابراز خرسندی از سفر به استان فارس و شهر شیراز، گفت: توانایی ها و پتانسیل های مختلف استان فارس در همه بخش ها زبان زد شده و استان فارس با داشتن پیشینه غنی فرهنگی و تمدنی به ستون تمدنی دنیا تبدیل شده است.

«چوی سی جونگ» خاطر نشان كرد: دو كشور كره جنوبی و ایران از جمله نمادهای جاده ابریشم هستند و اكنون نیز یكی از خیابان های اصلی شهر سئول به نام خیابان تهران و در شهر تهران نیز خیابانی به نام سئول ثبت شده است.

وی در ادامه با اشاره به حجم یك تلریون دلاری تجارت این كشور و سهم یك سومی این تجارت از مبادلات بخش آی تی، گفت: علاقه مندیم تا در این زمینه مبادلات بیشتری با استان فارس داشته باشیم و ما این زمینه را نقطه آغازی بر گسترش همكاری های بین دو كشور می دانیم.

گفتنی است این جلسه با بررسی راهكارهای توسعه روابط بین استان فارس و كشور كره جنوبی پایان یافت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز