مدیر عامل برق منطقه‌ای فارس:

ایستگاه دوم برق کوار حداث می‌شود

۱۳۹۰/۰۴/۲۲ - ۱۳:۴۵:۴۷
کد خبر: ۶۲۹۱۶
ایستگاه دوم برق کوار حداث می‌شود
مدیر عامل برق منطقه‌ای فارس گفت: تلاش خواهیم كرد با پیگیری مطالبات مردم، ایستگاه دوم برق كوار را در قالب یك پست 80 مگاولت آمپر ظرف 36 ماه آینده احداث كنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، مدیر عامل برق منطقه‌ای فارس گفت: تلاش خواهیم كرد با پیگیری مطالبات مردم، ایستگاه دوم برق كوار را در قالب یك پست 80 مگاولت آمپر ظرف 36 ماه آینده احداث كنیم.

محمدرضا مشفقیان در حاشیه بهره‌برداری از ساختمان جدید اداری برق كوار اظهار داشت: جهاد اقتصادی مورد نظر مقام معظم رهبری محقق نمی‌شود مگر با مشاركت مردم و قرار گرفتن مردم كنار دولت.

وی افزود: اگر مردم در همه بخش‌ها مشاركت كنند و در كنار دولت گام بردارند، خروجی نیز تأمین كننده منافع مردم خواهد بود.

مشفقیان با بیان اینكه به میمنت میلاد مسعود ابوالفضل(ع) تفاهم‌نامه‌ای برای تأمین منافع مردم بین صاحبان كوره‌های آجرپزی كوار و مسوولان برق استان و شیراز منعقد شده است، گفت: با توجه به نیاز صاحبان صنایع و كوره‌داران برای تأمین 15 مگا وات برق، تصمیمی اتخاذ و براساس آن بناشد در فرصتی كوتاه نیاز مردم با مشاركت خودشان تأمین شود.

مدیر عامل برق منطقه‌ای فارس خاطرنشان كرد: براساس این تصمیم بناشد متقاضیان نسبت به تأمین یك ایستگاه پكیج موقت با تأمین دو میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز اقدام كرده و شركت برق هم شبكه 66 كیلوولت دهنو به كوار را تقویت كند.

وی تصریح كرد: ایجاد ایستگاه و تقویت خط مورد نظر تا قبل از پایان سال عملیاتی خواهد شد و با این اقدام به‌صورت موقت نیاز صاحبان صنایع در منطقه مرتفع می‌شود.

مشفقیان ادامه داد: همزمان با این اقدام شركت برق منطقه‌ای فارس موضوع احداث ایستگاه 80 مگاولت آمپر را نیز از طریق توانیر دنبال كرده و تا 36ماه آینده این ایستگاه را بعد از تأمین هشت تا 10 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز احداث خواهد كرد تا تمام صنایع و بخش‌های مختلف را پوشش دهد.

نماینده مردم خرامه، سروستان و كوار نیز تصریح کرد: خواسته‌هایی از طرف صاحبان صنایع و كوره‌ها‌ی آجر‌پزی برای افزایش برق بود.

نصرالله كوهی باغ‌اناری افزود: این اقدام قرار است با مشاركت مردم سامان‌‌دهی شود كه در نوع خود یك اقدام خوب و مناسب است.

وی بیان کرد: براین اساس صاحبان كوره‌های آجرپزی و صنایع با همكاری شركت برق منطقه‌ای فارس و با تأمین دو میلیارد تومان هزینه یك پكیج سیار و امكان تأمین 15 مگا وات برق مورد نیاز خود را تا قبل از پایان سال فراهم خواهند كرد.

كوهی با بیان اینكه كوار یك شهرستان پرجمعیت و نوپا است، گفت: این شهرستان نیازهای متعددی دارد اما نیازهای ضروری را در اولویت پیگیری قرار داده‌ایم.

نماینده مردم كوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اتمام بیمارستان كوار، تكمیل سد و افزایش بودجه اختصاص داده شده به آن و همچنین احداث راه‌های روستایی با مشاركت مردم و دولت از جمله نیازهای اولویت‌دار مردم در این شهرستان است.

وی با قدردانی از مسوولان برق منطقه‌ای فارس و توزیع برق شیراز خاطرنشان كرد: زمینه ارتقای سطح رضایت‌مندی مردم از صنعت برق فراهم شده است و مسوولان این صنعت نیز تلاش وافری در این راستا انجام می‌دهند.

نظر شما