نماینده شهرستان جهرم در مجلس

مرجع ارزیابی اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور، وزارت علوم است

۱۳۹۰/۰۵/۲۱ - ۱۹:۴۲:۴۳
کد خبر: ۷۰۱۲۳
مرجع ارزیابی اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور، وزارت علوم است
نماینده شهرستان جهرم در مجلس گفت: مجلس تصمیمی برای اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور نگرفته است، مدرک این دانشگاه مورد تأیید وزارت علوم است.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، نایب رییس اول کمیسیون بهداشت گفت: تحصیل یک میلیون دانشجو در دانشگاه پیام نور نشان دهنده جایگاه مهم این دانشگاه در آموزش عالی کشور است.

دکتر محمدرضا رضایی کوچی با رد هرگونه کاهش کیفیت آموزشی در دانشگاه پیام نور گفت: بر اساس آمارهای رسمی موجود سهم پذیرفته شدگان فارغ التحصیلان پیام نور در آزمون های سراسری ارشد و حتی دوره دكتری دو برابر دانشگاههای غیر دولتی است که این مسئله نشان از سطح علمی بالای این دانشجویان دارد.

وی با رد اظهار نظر اخیر یکی از نمایندگان مبنی برمعادل شدن مدرک دانشگاه پیام نور افزود: دانشگاه پیام نور زیر مجموعه وزارت علوم بوده و کلیه فعالیت های آن زیر نظر این وزارتخانه دنبال می شود.

وی تصریح کرد: مرجع تصمیم گیری وارزیابی درباره اعتبار مدرک دانشگاه ها وزارت علوم است و هرگونه تغییر در ساختار دانشگاه پیام نور می بایست از طرف وزارت علوم و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گیرد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در سال های اخیر دانشگاه پیام نور با رشد کمی خود با شعار آموزش برای همه،همه جا وهمه وقت موفق به شکستن سد کنکور شد .

رضایی افزود: در بازدید از مراکز این دانشگاه شاهد افزایش کیفیت آموزشی بوده ایم به نحوی که این دانشگاه با جذب اعضای هیئت علمی مجرب ومورد نیاز و همچنین استانداردسازی آزمون ها و کتب درسی و همچنین استفاده از شیوه های نوین آموزشی خصوصاً آموزش الکترونیکی گام های مهمی در ارتقا کیفیت آموزش برداشته است .

رییس مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تفاوت در مأموریت دانشگاه پیام نور با سایر دانشگاه ها خاطر نشان کرد: سیستم آموزشی دانشگاه پیام نور نیمه حضوری است که باید به سمت ارایه محتوای الکترونیک گام بردارد لذا مقایسه آموزش های این دانشگاه با سایر دانشگاههای روزانه صحیح نیست.

رضایی با بیان اینکه هرگونه اظهار نظر شخصی قبل از تصمیم گیری نهادهای قانونی موجب تبعات منفی درجامعه می شود خاطرنشان کرد: داوطلبان کنکور در نظر داشته باشند که تاکنون هیچ گونه تصمیم خاصی از سوی مجلس درباره اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور صورت نگرفته و مدرک این دانشگاه کماکان معتبر و مورد تأیید وزارت علوم است.

گفتنی است اخیراً رییس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی از بررسی معادل شدن مدرک دانشگاه پیام نور خبر داده بود که این مسأله موجب نگرانی هایی برای دانشجویان فعلی دانشگاه پیام نور و همچنین تشکیک داوطلبان کنکور سراسری برای انتخاب دانشگاه شده بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز