بهره برداری از ۱۴ طرح صنعتی با حضور استاندار فارس

۱۳۹۰/۰۶/۰۳ - ۱۶:۴۴:۵۳
کد خبر: ۷۲۷۹۷
بهره برداری از ۱۴ طرح صنعتی با حضور استاندار فارس
در اولین روز هفته دولت، 14 طرح صنعتی و تولیدی در سطح استان فارس به صورت همزمان و با حضور استاندار فارس در شهرك صنعتی بزرگ شیراز به مرحله بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، عابدین، حسین صادق استاندار فارس در حاشیه بهره‌برداری از 14 طرح صنعتی تولیدی در استان فارس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و دیگر شهدای والامقام دولت با اشاره به بهره برداری از 917 طرح در سطح شهرستان های استان فارس در هفته دولت امسال گفت: برای اجرای این تعداد طرح بیش از شش هزار و 130 میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است. 

عابدین به پتانسیل استان فارس در بخش صنایع نفت، گاز و پتروشیمی نیز اشاره و تصریح كرد: نزدیكی استان به منطقه عسلویه، فرصت مناسبی برای راه اندازی و فعالیت صنایع مرتبط با بخش نفت گاز و پتروشیمی در فارس فراهم آورده است كه بر همین اساس علاوه بر برنامه ریزی در این زمینه، صنایع فعال در این بخش نیز باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی با تاكید بر لزوم ایجاد و گسترش صنایع تبدیلی در بخش كشاورزی به منظور افزایش بهره وری این بخش، افزود: جایگاه و توان استان فارس در بخش كشاورزی باید حفظ شود و با اعمال مدیریت صحیح و تغییر الگوی كشت در شرایط كمبود منابع آبی باید به سمت بهره گیری از روش های نوین آبیاری و كشت حركت كنیم.

*بخش تولید و بانك های استان به یكدیگر نزدیك شوند

نماینده عالی دولت در فارس صنعت گردشگری استان را از جمله پتانسیل های مهم این استان برای ایجاد و توسعه اشتغال برشمرد و تصریح كرد: با حمایت از صنعت تولید و صنعت گردشگری، به افزایش ثروت ملی دست می یابیم كه در این مسیر حمایت بانك ها از این بخش به عنوان یك اصل مهم محسوب می شود. 

عابدین همچنین بیان داشت: باید تلاش كنیم تا بخش تولید و بانك‌های استان فارس به یكدیگر نزدیك شوند و در این خصوص جلسات كاری عملیاتی با این دو بخش خواهیم داشت.

وی از افزایش 80 درصدی تعداد واحد های صنعتی راه اندازی شده در استان، طی هفته دولت امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و تاكید كرد: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، امسال از نظر حجم سرمایه گذاری بیش از 40 درصد رشد سرمایه گذاری در بخش صنعتی استان فارس اتفاق افتاده است.

*بخش دولتی در خدمت بخش خصوصی باشد

استاندار فارس بهره گیری حداكثری از منابع غنی علمی و انسانی در استان را از جمله نكات حائز اهمیت برای توسعه فارس دانست و گفت: استان فارس باید در به كار گرفتن مراكز علمی و دانشگاهی و همچنینمنابع غنی انسانی در روند توسعه صنایع استفاده لازم را انجام دهد و در این راستا همه دستگاه های اجرایی استان در هموار كردن مسیر حركت تولید باید تلاش كنند تا بخش دولتی در خدمت بخش خصوصی باشد.

مهندس صادق عابدین با بیان اینكه بیشترین حجم سرمایه گذاری در بخش مسكن مهر فارس انجام گرفته است، گفت: طرح فولاد كوار به بهره برداری خواهد رسید.

گفتنی است 14 طرح صنعتی از جمله واحد تولید روكش ملامینه، واحد تولید بلوك های سقفی پلی استایرن، واحد تولید مبدل های حرارتی با سرمایه گذاری بیش از 350 میلیارد ریال به صورت همزمان مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز