معاون رییس جمهور:

پیگیر دغدغه‌های مشترک دولت و علما هستیم

۱۳۹۱/۰۷/۰۵ - ۱۵:۳۲:۳۷
کد خبر: ۱۰۳۱۶۹
پیگیر دغدغه‌های مشترک دولت و علما هستیم
میرتاج الدینی معاون رییس جمهور اعلام کرد: پیگیر دغدغه‌های مشترک دولت و علما هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام و المسلمین میرتاج الدینی با اشاره به دیدار خود با علمای استان قم، اظهار کرد: دیدار با علما راهکارهای جدید و افق‌های روشنی را در عرصه مدیریت دولتی برای مسوولان کشور ایجاد کرده است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه برخی از بزرگان دلسوزانه انتقاداتی دارند، خاطر نشان کرد: دولت با کمال تواضع گوش شنوای انتقادات دوستان خواهد بود و درصدد رفع موانع اقدام خواهد نمود.

رابط روحانیت و دولت در ادامه سخنان خود با اشاره به آغاز دیدارهای خود با علما، عنوان کرد: نخستین دیدار با بیت آیت الله سیستانی بوده است که مسایل مختلف فرهنگی و ارتباط دولت با روحانیت و علما مورد بررسی قرار گرفت که زمینه تقویت روابط بین دولت و روحانیت را فراهم ساخت.

وی در ادامه سخنان خود افزود: دومین دیدار، ملاقات با آیت الله بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور است که ارایه گزارش عملکرد از فعالیت‌های دولت در رابطه با روحانیت مطرح شد و راهکارهای تعمیق ارتباط روحانیت و دولت مورد بررسی قرار گرفت که از جانب دولت چهار راهبرد گسترش ارتباطات در دو سطح مراجع عالی‌قدر و حوزه‌های علمیه، اطلاع رسانی و ارایه گزارش عملکرد، دریافت رهنمودهای علما برای استفاده دولت در موضوعات مختلف و پیگیری امور رفاهی خدماتی روحانیت در دولت مطرح شده است تا روابط بین روحانیت و دولت تقویت شود.

حجت الاسلام و المسلمین میرتاج الدینی با اشاره به دیدار با آیت الله نوری همدانی، اظهار داشت: در دیدار با آیت الله نوری همدانی گزارش از فعالیت‌های اقتصادی دولت و راهکارهای مقابله با فشارهای اقتصادی مطرح شد چراکه اولویت‌های دولت در برنامه‌های اقتصادی خود، کاهش فشارهای اقتصادی بر معیشت دولت است.

وی در ادامه با بیان اینکه سیاست‌های بودجه‌ای دولت در دیدار با آیت الله نوری همدانی شرح داده شده است، خاطر نشان کرد: بررسی تاثیرات اجلاس غیر متعهدها و حضور رییس جمهور در سازمان ملل نیز از دیگر مباحث مطرح شده در این مراسم بوده است البته گفتنی است که مباحث فرهنگی همچون حجاب و عفاف نیز در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت که پیشنهاد دولت برای پیگیری این مسایل برگزاری همایش‌های فرهنگی با حضور علما، متفکرین و دستگاه‌های فرهنگی است تا با بررسی راهکارهای عملی و شیوه‌های موثر، حجاب و عفاف در جامعه عملیاتی شود.

معاون رییس جمهور در ادامه افزود: در مورد مسایل اقتصادی و گرانی‌ها، باید عوامل مختلفی همچون فشارهای اقتصادی خارجی و مشکلات زیرساختی اقتصادی کشور را مورد بررسی قرار داد البته باید این موضوع را مورد توجه قرار داد که دولت همواره به دنبال ایجاد ثبات اقتصادی در کشور است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز